نماد آخرین خبر

طراح استارفیلد: این بازی بهترین ساخته‌ی تاریخ بتسداست!

منبع
ديجي کالا
بروزرسانی
طراح استارفیلد: این بازی بهترین ساخته‌ی تاریخ بتسداست!

دیجی کالا/ در زمان نگارش این مطلب، نقد و بررسی‌های کاربران استیم از بازی استارفیلد (Starfield) در حالت ضد و نقیض (Mixed) قرار دارد و تنها ۵۹ درصد از کل نقد‌های آن مثبت بوده‌اند. وضعیت اولین بسته‌ی الحاقی آن یعنی Shattered Space، از این هم بدتر است و تنها ۳۰ درصد از تمامی نقدهای آن مثبت است که به هیچ وجه آمار خوبی برای این بازی از بتسدا (Bethesda) محسوب می‌شود.

البته ظاهرا طراح بازی، امیل پاگلیارولو (Emil Pagliarulo)، اجازه نمی‌دهد که این چیزها او را تحت تاثیر قرار دهد. او در گفت‌وگوی اخیر خود با رسانه‌ی گیمزرادار گفته که اگرچه ممکن است استارفیلد اثری مورد علاقه‌ی همه نباشد اما او معتقد است این بازی همچنین از بسیاری جهات، بهترین اثری است که بتسدا تا به حال ساخته‌ است. البته این برای شرکتی که بازی‌هایی نظیر Morrowind و اسکایریم (Skyrim) را ساخته است، این گفته کمی عجیب به نظر می‌رسد و به نظر می‌رسد که پاگلیارولو همه‌ی بازی‌های ساخته شده توسط بستدا پس از بازی Wayne Gretzky Hockey را لحظه‌ای فراموش کرده باشد. با این حال، او توجیه خوبی برای گفته‌هایش نیز ارائه می‌دهد.

به گفته‌ی پاگلیارولو، استارفیلد همچنین از بسیاری جهات «سخت‌ترین کاری است که بتسدا تا به حال انجام داده است» و می‌گوید:

ما برای اینکه بزرگ‌ترین و غنی‌ترین بازی نقش‌آفرینی شبیه‌ساز فضایی که در تصور می‌گنجد را برای ایکس‌باکس بسازیم، خودمان را به ساختن چیزی کاملا متفاوت وا داشتیم. من نمی‌گویم استارفیلد بهتر یا بدتر از هر بازی دیگری است و فقط از نظر آنچه قبلا ارائه داده‌ایم، متفاوت است و ترکیب عجیب استودیو از غوطه‌وری، اکشن و نقش‌آفرینی است.

البته می‌توان به نوعی به بتسدا برای تلاش برای ساخت چیزی خارج از یک بازی معمولی آن‌ها احترام گذاشت اما در نهایت نمی‌توان گفت که این آزمایش موفقیت‌آمیز بوده است. بازی Morrowind از لحاظ داستانی یک اثر بسیار جاه‌طلبانه‌تر بود و در اسکایریم، بتسدا جهان‌های باز جذاب خود را به چیزی تبدیل کرد که ۱۳ سال بعد هم هنوز بازیکنان را درگیر خود کرده است. حتی فال‌اوت ۴ (Fallout 4) که از ضعیف‌ترین بازی‌های این استودیو بود، با موفقیت بیشتری در زمینه‌ی مکانیک‌های خود عمل کرد تا استارفیلد با سیاره‌های بی‌شمارش. صرف نظر از اینکه چقدر جاه طلبانه بوده است، اینکه استارفیلد را به عنوان بهترین بازی بتسدا بدانیم بیشتر شبیه یک بیانیه برای مخالفت با واکنش‌های منفی گیمرها به نظر می‌رسد تا یک ارزیابی واقعی از کیفیت آن.

به هر حال، ظاهرا بتسدا از استقبال بدی که شبیه‌ساز فضایی‌اش دریافت کرده، چندان تحت تاثیر قرار نگرفته است. پاگلیارولو می‌گوید که اکنون استارفیلد به فال‌اوت و الدر اسکرولز به عنوان یکی از سه آی‌پی بزرگ بتسدا پیوسته است. هرچند برای طرفدارانی که مشتاق یک بازی جدید در دو سری دیگر هستند، این خبر خوشایند نخواهد بود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره