نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
موبایل و بازی

رکوردشکنی اسنپدراگون 8 نسل 4؛ تاج پادشاهی دنیای اندروید در دستان نماینده کوالکام!

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی
رکوردشکنی اسنپدراگون 8 نسل 4؛ تاج پادشاهی دنیای اندروید در دستان نماینده کوالکام!

شهر سخت افزار/ تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام تا چند روز دیگر از راه می‌رسد و در همین رابطه شاهد افشای بنچمارک دیگری از این چیپست هستیم. این پردازنده که روی گوشی ویوو iQOO 13 تست شده، توانسته رکورد جدیدی در تست چندهسته‌ای دنیای گوشی‌های هوشمند را به نام خود ثبت کند. جزئیات بیشتر را در شهر سخت افزار بخوانید.

بر اساس گزارش Wccftech پیش از این تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 توانسته بود روی گوشی وان پلاس 13 در بخش چندهسته‌ای امتیاز بالای 10000 را به نام خود ثبت کند و عملکرد آن نسبت به تراشه A18 Pro و A17 Pro به ترتیب حدود 18 و 39 درصد سریعتر باشد.

اکنون این تراشه روی گوشی ویوو iQOO 13 در بنچمارک گیک بنچ مورد آزمایش قرار گرفته است. چیپست جدید کوالکام توانسته در تست تک‌هسته‌ای امتیاز 3217 و در تست چندهسته‌ای امتیاز 10305 را کسب کند و رکورد جدیدی را به نام خود بزند.

البته گوشی ویوو iQOO 13 در تست تک‌هسته‌ای نمره کمتری کسب کرده اما در تست چندهسته‌ای توانسته امتیاز بالاتری به‌ دست بیاورد. کوالکام اواخر همین ماه به‌صورت رسمی از اسنپدراگون 8 نسل 8 رونمایی می‌کند. انتظار می‌رود بسیاری از پرچم‌داران اندرویدی به این تراشه مجهز شوند. همچنین اسنپدراگون 8 نسل 8 رقیب جدی دایمنسیتی 9400 است.

 تراشه Snapdragon 8 Gen 4 با فناوری 3 نانومتری TSMC ساخته خواهد شد. تراشه مذکور پیش از این در بنچمارک Geekbench ظاهر شده و پیکربندی آن لو رفته بود. این تراشه با دو کلاستر ۲ + ۶ هسته‌ای طراحی شده است.

البته هنوز مشخص نیست که آیا هر هشت هسته از نوع Oryon بوده یا کوالکام فقط از دو هسته Oryon در کنار شش هسته Kyro استفاده کرده است. نکته جالب‌تر اینکه تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در بخش تک هسته‌ای تا 35 درصد و در بخش چند هسته‌ای تا 30 درصد بهتر از نسل‌های قبلی است.

در بخش پردازنده گرافیکی نیز کوالکام از پردازنده Adreno استفاده کرده و در کنار آن شاهد استفاده از رم چهار کاناله LPDDR5X هستیم. قابلیت LPAI یا کاهش مصرف با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند مصرف انرژی قابلیت‌هایی مانند ردیابی صدا، دوربین و حسگرها را مدیریت کند.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره