نماد آخرین خبر

دهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر در بهمن امسال برگزار می‌شود

منبع
سخت افزار
بروزرسانی
دهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر در بهمن امسال برگزار می‌شود

سخت افزار/ مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری دهمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر در بهمن سال 1403 خبر داد. این جشنواره با مدیریت و نظارت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار خواهد شد.

جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر با اهداف ایجاد بستری مناسب برای نمایش متنوع زیست‌بوم بازی‌های کامپیوتری، بهبود کاربرد و بازارپردازی، معرفی پیشرفت‌های ساختاری و محتوایی بازی‌های ایرانی در یک سال اخیر، نمایش توانمندی‌های صنعت در حوزه‌های پژوهشی و علمی بازی‌سازی، معرفی بازی‌های جدی و کشف استعدادهای بازی‌سازی برگزار می‌شود.

گفتنی است دهمین دوره جشنواره بازی‌های رایانه‌ای فجر در سه بخش اصلی رقابتی، جایزه غزال زرین، جایزه بازی جدی (SEGAP) و رویداد سرمایه‌گذاری صنعت بازی (سکوی پرتاب غزال) میزبان علاقه‌مندان به حوزه بازی‌سازی خواهد بود. همچنین در جریان جشنواره، مسترکلاس‌ها، کنفرانس‌های خبری و کارگاه‌های مربوط به بازی‌سازی و سرمایه‌گذاری برای علاقه‌مندان برگزار خواهد شد.

زمان ارسال آثار گیمینگ به دهمین جشنواره بازی‌های فجر
بخش‌های رقابتی شامل جایزه غزال زرین در بهترین دستاورد (بهترین بازی سال، بهترین دستاورد فنی، طراحی بازی، هنری، صداگذاری و موسیقی، داستان، روایت در بازی و فرهنگی است. همچنین بهترین بازی در سبک (ژانر) شامل نقش‌آفرینی، استراتژی و شبیه‌سازی، اکشن ماجراجویی، پلتفرمینگ، ورزشی، تفننی، مسابقه‌‏ای، پازل، دفاع از قلعه، تیراندازی، واژه‌ای و اطلاعات عمومی است.

این جشنواره در بخش جایزه بازی جدی به دسته‌‌های بهترین بازی جدی (هدفمند) در رشته‌های بازی‌های آموزشی، سلامت، گردشگری، بهترین بازی جدی دانشجویی، بازی جدی بخش بین‌الملل جایزه اهدا می‌کند. از طرف دیگر، خانواده، هویت و وفاق ملی، دفاع مقدس و مقاومت اسلامی، شخصیت‌پردازی، بهترین بازی از نگاه مردم و بهترین به‌روزرسانی و بازی مورد انتظار از بخش‌های ویژه این جشنواره به حساب می‌آیند.

علاقه‌مندان برای ارسال آثار خود از تاریخ 28 مهر تا 30 آبان فرصت دارند. شایان ذکر است زمان برگزاری مراسم اختتامیه و معرفی برندگان در بهمن ماه خواهد بود. برای دریافت اطلاعات بیشتر به وب‌سایت دبیرخانه رویداد http://www.Fajrgamefestival.ir مراجعه نمایید.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم