نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
موبایل و بازی

اپل و سامسونگ در میزان فروش گوشی‌های هوشمند برابر شدند

منبع
تکفارس
بروزرسانی
اپل و سامسونگ در میزان فروش گوشی‌های هوشمند برابر شدند

تکفارس/ در تاریخ ۸ اکتبر، سایت Patently Apple گزارشی منتشر کرد که اشاره کرد عملکرد ضعیف سامسونگ به‌ ویژه با توجه به رهبری طولانی‌ مدت بازار و افزایش سرمایه‌گذاری در سخت‌افزارهای هوش مصنوعی، دردناک است. این حس ناامیدی اکنون به فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سه‌ ماهه سوم ۲۰۲۴ رسیده است، چراکه اپل با سامسونگ در سهم بازار برابر شده است. سامسونگ ۱۸٪ از سهم فروش گوشی‌های هوشمند را در سه‌ ماهه سوم به خود اختصاص داد و با اندکی اختلاف، صدرنشینی خود را در برابر آیفون‌ اپل نیز که ۱۸٪ از این میزان را تشکیل دادند، حفظ کرد.

به گزارش تحلیلگر Canalys، اپل در سه‌ ماهه سوم، بیشترین حجم فروش را تاکنون به ثبت رسانده و تاکنون هیچگاه به این اندازه به رهبر بازار جهانی گوشی‌های هوشمند در سه‌ ماهه سوم نزدیک نبوده است. او گفت که تقاضای زیاد مداوم برای سری آیفون ۱۵ به‌ همراه مدل‌های قدیمی‌تر اپل، نقش حیاتی در عملکرد این شرکت در سه‌ ماهه سوم داشته است. تغییر بازار به سمت دستگاه‌های پرمیوم و همزمانی آن با چرخه تعویض دستگاه‌هایی که در دوران همه‌گیری خریداری شدند، به‌ ویژه در مناطقی مانند آمریکای شمالی و اروپا به نفع اپل است.


افزایش تنوع محصولات اپل به کاهش زمان انتظار کمک کرده است. با وجود استقبال اولیه متوسط، انتظار می‌رود که آیفون ۱۶ به اپل کمک کند تا پایان قدرتمندی در سال ۲۰۲۴ داشته باشد و همین روند را در نیمه اول ۲۰۲۵ نیز ادامه دهد، به خصوص با گسترش هوش مصنوعی Apple Intelligence در بازارهای جدید و پشتیبانی آن از زبان‌های بیشتر.


به‌ طور کلی، آخرین تحقیقات Canalys نشان می‌دهد که میزان فروش جهانی گوشی‌های هوشمند در سه‌ ماهه سوم ۲۰۲۴، ۵٪ رشد سالانه داشته است، که برای چهارمین سه‌ ماهه متوالی ادامه دارد. این رشد کنونی عمدتا به دلیل تقاضای زیاد در اقتصادهای نوپا و همچنین مراحل اولیه یک چرخه جایگزینی در آمریکای شمالی، چین و اروپا می‌باشد.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره