نماد آخرین خبر

هواوی میت ۷۰ احتمالاً با دو آپشن سیستم‌عامل عرضه می‌شود

منبع
زوميت
بروزرسانی
هواوی میت ۷۰ احتمالاً با دو آپشن سیستم‌عامل عرضه می‌شود

زومیت/ طبق شایعه‌ای جدید احتمال دارد هواوی گوشی‌ها آینده خود را با دو آپشن سیستم‌عامل دردسترس کاربران قرار دهد تا نیاز کاربران غیرچینی خود را نیز رفع کند.
 
سیستم‌عامل اختصاصی هواوی HarmonyOS Next، چارچوب اندروید گوگل و کتابخانه‌ی عظیم اپلیکیشن‌های آن را کنار می‌گذارد. اگرچه این تصمیم باتوجه‌به اکوسیستم قدرتمند اپلیکیشن‌های چینی برای بازار چین قابل قبول به‌نظر می‌رسد، بازار جهانی به‌طور قابل‌ توجهی به همان اپلیکیشن‌های آشنا و محبوب اندروید وابسته است.

بر اساس شایعات جدید، هواوی احتمالاً استراتژی سیستم‌عامل دوگانه را برای گوشی‌های آینده‌ی خود در نظر بگیرد. به گفته‌ی افشاگری با نام RuiPlaysDigital، سری میت ۷۰ می‌تواند با دو آپشن سیستم‌عامل عرضه شود.

یکی از آپشن‌های سیستم‌عامل سری میت ۷۰ هواوی، فریم‌ورک بومی این شرکت یعنی HarmonyOS Next خواهد بود و آپشن دوم از اپلیکیشن‌های اندروید پشتیبانی خواهد کرد. تصمیم هواوی کاملاً منطقی به‌نظر می‌رسد، مخصوصاً اگر بخواهد هم مشتریان داخلی و هم بین‌المللی را راضی نگه دارد.

HarmonyOS Next برای کاربران چینی که به پوسته‌ی EMUI هواوی روی اندروید عادت کرده‌اند، تجربه‌ای آشنا ارائه می‌دهد. حتی امکان دارد اپلیکیشن‌های آن درمقایسه‌با اپلیکیشن‌های اندروید، عملکردی سریع‌تر و روان‌تری داشته باشند، زیرا خود هواوی آن را توسعه داده است.

به‌هرحال پشتیبانی از سرویس‌های گوگل برای مشتریان جهانی هواوی ضروری به‌نظر می‌رسد. باتوجه‌به محدودیت‌های تجاری کنونی که آمریکا علیه شرکت‌های بزرگ چینی اعمال کرده است، هواوی نمی‌تواند سرویس‌های موبایل گوگل (GMS) را به‌صورت پیش‌فرض روی گوشی‌های خود نصب کند. این موضوع باعث محدودیت دسترسی به اپلیکیشن‌های محبوبی مثل جیمیل، یوتیوب و پلی‌استور می‌شود.

گوشی هواوی مدل میت ۷۰ با سیستم‌عامل اندروید به کاربران اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌ها و خدمات گوگل را با روش سایدلود نصب کنند. بنابراین، آن‌ دسته از مشتریان هواوی که از تغییر به سیستم‌عامل جدید واهمه دارند، همچنین می‌توانند از اندروید اصلی با اپلیکیشن‌های گوگل استفاده کنند، از طرف دیگر کسانی که با HarmonyOS Next راحت هستند، می‌توانند از مزایای آن بهره‌ ببرند.

باید توجه داشته باشیم که استفاده از دو آپشن سیستم‌عامل روی گوشی‌های هواوی هنوز در حد شایعه است، بنابراین باید منتظر تأیید رسمی این شرکت چینی باشیم. HarmonyOS Next در ۲۲ اکتبر (۱ آبان ۱۴۰۳) به‌طور رسمی در چین معرفی خواهد شد که احتمال دارد در رویداد مذکور جزئیات بیشتری درباره‌ی دو آپشن سیستم‌عامل روی گوشی‌های هواوی ارائه شود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره