نماد آخرین خبر

مرورگر کروم اندروید اکنون مقالات را در پس‌زمینه برایتان می‌خواند

منبع
زوميت
بروزرسانی
مرورگر کروم اندروید اکنون مقالات را در پس‌زمینه برایتان می‌خواند

زومیت/ قابلیت خواندن صفحات وب در نسخه‌ی جدید گوگل کروم اندروید، اکنون حتی در حالت پس‌زمینه و هنگام استفاده از اپلیکیشن‌های دیگر نیز کار می‌کند.

گوگل اوایل امسال قابلیت مفیدی برای نسخه‌ی اندروید کروم معرفی کرد که صفحه‌ی وب را برای کاربر می‌خواند. این ویژگی همراه با ویجت کامل با کنترل‌های پخش و گزینه‌های مختلف صدا ارائه شد، اما از پخش صدای پس‌‌زمینه پشتیبانی نمی‌کرد. اکنون گوگل با آپدیت اخیر این مرورگر، مشکل مورد اشاره را برطرف کرده است.

پشتیبانی از خواندن مقالات در پس‌زمینه روی نسخه‌ی اندروید گوگل کروم، از چند ماه قبل به‌طور آزمایشی و البته مخفی روی مرورگر مورد اشاره ارائه شده بود. به‌نوشته‌ی 9to5Google، این ویژگی اکنون با انتشار نسخه‌ی ۱۳۰ کروم اندروید دردسترس کاربران قرار گرفته است.


پس از دریافت آپدیت جدید گوگل کروم روی دستگاه خود، این مرورگر حتی در صورت خاموش‌کردن صفحه‌نمایش گوشی یا رفتن به اپلیکیشن‌های دیگر، به خواندن صفحات وب ادامه می‌دهد. پخش‌کننده‌ی رسانه در اعلان‌ها، کنترل‌های صوتی را به‌همراه عنوان مقاله و وب‌سایت نشان می‌دهد، اما برای تغییر سرعت پخش یا صدا باید از ویجت پخش در مرورگر کروم استفاده کنید.

می‌توانید گزینه‌‌ی Listen to this page را در منوی سه‌نقطه‌ی گوگل کروم پیدا کنید. اگر از این قابلیت زیاد استفاده می‌کنید، با رفتن به گزینه‌ی Toolbar shortcut در تنظیمات کروم و انتخاب گزینه‌ی Listen to this page می‌توانید میانبری در کنار نوار آدرس اضافه کنید تا دسترسی به ویژگی مذکور آسان‌تر و سریع‌تر شود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر