نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

نسخه ویژه گلکسی زد فولد معرفی شد؛ باریک‌ترین و پیشرفته‌ترین گوشی تاشوی سامسونگ

منبع
سخت افزار
بروزرسانی
نسخه ویژه گلکسی زد فولد معرفی شد؛ باریک‌ترین و پیشرفته‌ترین گوشی تاشوی سامسونگ

سخت افزار/ سامسونگ سرانجام از نسخه ویژه گوشی گلکسی زد فولد که مدت‌ها منتظر آن بودیم، رونمایی کرد. درست زمانی که تصور می‌کردیم سامسونگ از رقابت عقب مانده، این شرکت کره‌ای باریک‌ترین و بزرگ‌ترین گوشی تاشوی خود را معرفی کرد. این گوشی دارای بهترین تنظیمات دوربین بوده که تاکنون در یک گوشی تاشوی گلکسی دیده شده است.

این گوشی تاشو بیشتر به‌عنوان یک نمایش فناوری برای سامسونگ است. این محصول به برند سامسونگ اجازه می‌دهد تا نشان دهد چه توانایی‌هایی دارد و اینکه می‌تواند با گوشی‌های تاشوی فوق باریک و دارای مشخصات قدرتمند از برندهای چینی رقابت کند.

نسخه ویژه گلکسی زد فولد با مشخصات سطح بالا
نسخه ویژه گلکسی زد فولد بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش‌هایی که تاکنون در یک گوشی تاشوی گلکسی دیده شده را دارد. همچنین این گوشی سبک‌ترین، عریض‌ترین و باریک‌ترین گوشی تاشوی سامسونگ است. ضخامت آن در حالت بسته 10.6 میلی‌متر و در حالت باز 4.9 میلی‌متر است. با وزن 236 گرم، این گوشی 3 گرم سبک‌تر از گلکسی Z Fold 6 است، با وجود اینکه صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر و دوربین‌های بهتری دارد.



این نسخه ویژه دارای صفحه‌نمایش 8 اینچی Dynamic AMOLED 2X Infinity Flex با رزولوشن QXGA+، نسبت تصویر 20:18 و پشتیبانی از HDR10+ است. این گوشی همچنین دارای یک صفحه‌نمایش 6.5 اینچی Dynamic AMOLED 2X در قسمت جلویی است. به لطف نسبت تصویر 21:9 صفحه‌نمایش روی جلد، زمانی که گوشی بسته است، نسخه ویژه گلکسی زد فولد احساس یک گوشی هوشمند معمولی را به کاربر می‌دهد.

جزئیات بیشتر
سامسونگ این دستگاه را به یک دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی در پشت، یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی، یک دوربین تله‌فوتو 9 مگاپیکسلی (با زوم اپتیکال 3 برابر)، یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی در بخش خارجی و یک دوربین سلفی زیر نمایشگر 4 مگاپیکسلی در بخش داخلی مجهز کرده است. دوربین‌های اصلی، فوق عریض و تله‌فوتو آن مشابه با گوشی پرچمدار فعلی سامسونگ، گلکسی S24 Ultra هستند. با این حال، گلکسی S24 Ultra همچنان دوربین سوپر تله‌فوتو بهتری دارد.


نسخه ویژه Galaxy Z Fold می‌تواند ویدیوهای 4K با سرعت 60 فریم‌درثانیه توسط همه دوربین‌های خود (به جز دوربین سلفی داخلی) ضبط کند و با دوربین اصلی خود ویدیوهای 8K با سرعت 30 فریم‌درثانیه ضبط کند.

در داخل دستگاه، نسخه محدود گوشی پرچمدار تاشوی سامسونگ از چیپ Snapdragon 8 Gen 3 For Galaxy استفاده می‌کند. این دستگاه به صورت استاندارد دارای 16 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی است. این دستگاه به‌طور پیش‌فرض با سیستم‌عامل One UI 6.1.1 مبتنی بر اندروید 14 می‌شود و هفت به‌روزرسانی اصلی سیستم‌عامل اندروید را دریافت خواهد کرد.

ویژگی‌های اتصال این گوشی شامل GPS، 5G، Wi-Fi 7، بلوتوث 5.3، UWB، NFC و یک پورت USB Type-C است. با وجود صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر، گلکسی Z Fold نسخه ویژه همچنان از همان باتری 4400 میلی‌آمپرساعتی که در گلکسی Z Fold 6 استفاده شده بود، بهره می‌برد. این گوشی تنها در یک رنگ عرضه خواهد شد: مشکی.

نسخه ویژه گلکسی زد فولد ابتدا در کره جنوبی عرضه خواهد شد. سپس به عنوان مدل سامسونگ W25 به چین خواهد رفت. سامسونگ هنوز اعلام نکرده که آیا این دستگاه در سایر بازارها نیز فروخته خواهد شد یا خیر.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم