موتورولا با قدرت به بازار موبایل هند برگشت
زومیت/ موتورولا با رشد چشمگیر در بازار گوشیهای هوشمند هند، سهم قابل توجهی از این بازار را به خود اختصاص داد.
بر اساس جدیدترین گزارش مؤسسهی تحقیقاتی IDC، سهم بازار موتورولا (متعلق به لنوو) در سهماههی سوم سال ۲۰۲۴ به ۵٫۷ درصد افزایش یافت که نسبت به دورهی مشابه سال گذشته (۲٫۴ درصد) رشد قابل توجه ۱۴۹٫۵ درصدی را نشان میدهد.
در حال حاضر ویوو با ۱۵٫۸ درصد سهم بازار در سهماههی سوم سال ۲۰۲۴، بازار گوشیهای هوشمند هند را رهبری میکند، پس از آن اوپو با ۱۳٫۹ درصد و سامسونگ با ۱۲٫۳ درصد قرار دارند. اپل با سهم بازار ۸٫۶ درصدی در رتبهی ششم قرار دارد.
IDC
پس از موتورولا، iQOO (برند زیرمجموعهی ویوو) با ۱۰۱٫۴ درصد بیشترین جهش در بازار هند را در فصل سوم ۲۰۲۴ (در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با سهم بازار ۴٫۲ درصد) داشت، سهم بازار وانپلاس از ۶٫۲ درصد به ۳٫۶ درصد کاهش یافت. وانپلاس در بازار گوشیهای هوشمند هند از موتورولا عقب افتاده است.
لنوو با اعلام رشد چشمگیر ۱۰۰ درصدی در حجم فروش محصولات موبایل در سال جاری، از روند روبهرشد خود در بازار آسیا خبر داد.
پراشانث مانی، مدیر اجرایی گروه کسبوکار موبایل لنوو در منطقهی آسیا، پیشبینی کرد که این شرکت بتواند در سال جاری میلادی به رشد قابل توجه خود ادامه دهد. لنوو که در سال ۲۰۲۳ سهم پنج درصدی از بازار را در اختیار داشت، هدف بلندپروازانهای برای افزایش سهم بازار خود به هشت تا ۱۰ درصد در سال جاری تعیین کرده است.
سیاست بهروزرسانی نرمافزاری موتورولا بسیار با رقبا تفاوت داشت. این برند تنها سه آپدیت اندروید را ارائه میداد و آن هم فقط محدود به گوشیهای ردهبالا بود. گوشیهای اقتصادی تقریباً هیچ آپدیت بزرگی دریافت نمیکردند؛ اما اخیراً سیاست موتورولا تغییر کرده است.