سونی از تاثیر هوش مصنوعی بر توسعه بازی ها میگوید
زومجی/ هرمن هالست در جدیدترین مصاحبه خود به تاثیر هوش مصنوعی بر صنعت ویدیو گیم پرداخته است.
هرمن هالست، مدیرعامل بخش سرگرمیهای تعاملی شرکت سونی درباره تاثیر هوش مصنوعی بر صنعت بازیهای ویدیویی صحبت کرده است. او در مصاحبهای با بیبیسی گفت که هوش مصنوعی پتانسیل «انقلابی کردن» بازیها را دارد؛ اما کمکهای انسانی برای فرآیند توسعه، حیاتی باقی خواهند ماند. مدیرعامل پلی استیشن در اینباره اظهار داشت:
«من گمان میکنم دو تقاضا در صنعت ویدیو گیم وجود دارد؛ یکی برای تجربههای نوآورانه مبتنی بر هوش مصنوعی و دیگری برای محتوای دستساز و متفکرانه. ایجاد تعادل مناسب بین استفاده از هوش مصنوعی و حفظ لمس انسان بسیار مهم خواهد بود.»
براساس نتایج یک نظرسنجی که در اوایل سال جاری توسط شرکت تحقیقاتی CIST به نمایندگی از سازنده موتور بازیسازی یونیتی انجام شد، میدانیم که تقریبا دو سوم استودیوها از هوش مصنوعی در جریان کاری خود استفاده میکنند. شرکت یونیتی در اینباره میگوید:
«۶۲ درصد از استودیوهایی که مورد بررسی قرار گرفتند، گفتند که برای نمونهسازی سریع، ایدهپردازی و جهانسازی در جریان کاری خود از هوش مصنوعی استفاده میکنند.» طبق دادههای یونیتی، میانگین زمان عرضه بازیها از ۲۱۸ روز در سال ۲۰۲۲ به ۳۰۴ روز در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است.
یادگیری استفاده از فناوری جدیدی که میتواند به افزایش سرعت تولید کمک کند با چالشهایی همراه است؛ اما بااینحال ۷۱ درصد از استودیوهای مورد بررسی که از هوش مصنوعی استفاده میکردند گفتند که انجام این کار باعث بهبود عملکرد و تحویل آنها شده است.
۳۸ درصد از استودیوهای مورد بررسی گفتند که تمایلی به استفاده از هوش مصنوعی ندارند. ۴۳ درصد آنها اذعان داشتند که علاقهمند به استفاده از هوش مصنوعی هستند؛ اما زمان کافی ندارند. درنهایت نیز ۲۴ درصد باور داشتند که مهارتهای فنی لازم را برای استفاده از هوش مصنوعی ندارند.
در طول مصاحبه بیبیسی با پلی استیشن که همزمان با سیامین سالگرد تاسیس این برند انجام شد، سونی به گزارشهای مبنیبر ساخت کنسول دستی جدید واکنشی نشان نداد. لطفا برای دریافت اطلاعات بیشتر در آینده با زومجی همراه باشید و نظرات خود را در اینباره با ما به اشتراک بگذارید.