افت فروش آیفون در فصل تعطیلات پایان سال
دیجیاتو/ غیبت هوش مصنوعی اپل در چین ظاهراً سهم بازار آیفون در این کشور را کاهش داده است.
سهماهه پایانی سال گذشته، فروش شرکت اپل در سطح جهانی ۵ درصد کاهش یافته و سهم خود را به رقبای چینی واگذار کرده است. این کاهش سهم بهویژه در بازار چین که بزرگترین بازار اپل خارج از ایالات متحده محسوب میشود، مشهود بوده است.
هوش مصنوعی اپل و چالشهای آن در چین
براساس گزارش جدید بلومبرگ، طبق دادههای Counterpoint Research، یکی از دلایل شکست آیفون در چین نبود دسترسی به ویژگیهای هوش مصنوعی اپل در این کشور است. اپل هنوز درحال یافتن شرکای محلی برای تأمین خدمات هوش مصنوعی مانند کمکهای نوشتاری و تولید تصاویر است اما رقبا، هواوی و شیائومی، ابزارهای هوش مصنوعی داخلی خود را توسعه دادهاند.
اپل بهمنظور جبران عقبماندگی خود در بازار چین و گنجاندن قابلیتهای هوش مصنوعی در محصولات آینده خود شروع به همکاری با شرکتهای محلی کرده است. این اقدام ممکن است به بهبود وضعیت فروش آیفونهای این شرکت در چین کمک کند.
کاهش فروش آیفون و رقابت فزاینده در بازار چین
درحالیکه اپل شاهد کاهش فروش در چین بوده است، رقبای چینی مانند شیائومی، هواوی و آنر با ابزارهای هوش مصنوعی و نوآوریهای جدید خودشان را تقویت میکنند. این برندها توانستهاند سهم بیشتری از بازار چین به دست بیاورند و با ارائه خدمات محلی، بهویژه در زمینه هوش مصنوعی، رقابت را برای اپل دشوارتر کردهاند. چین بهعنوان یکی از بزرگترین بازارهای اپل، با چالشهایی از سوی تولیدکنندگان داخلی با توانمندیهای AI روبهروست که میتواند روند نزولی سهم بازار آیفون در این کشور را ادامه دهد.
چالشهای پیشروی اپل در چین بهوضوح نشان میدهد این شرکت نیازمند توجه ویژه به تحولات سریع بازار هوش مصنوعی و همکاری با شرکای محلی است. بدون شک، موفقیت کوپرتینوییها در این بازار بهشدت به تواناییهای هوش مصنوعی و پیادهسازی صحیح آن در محصولاتشان بستگی دارد.
این تحلیل از بلومبرگ درحالی منتشر شده که بهتازگی «مینگ-چی کو»، تحلیلگر سرشناس مسائل اپل، گفته بود اپل اینتلیجنس به فروش آیفون کمکی نکرده است.