چرا سونی با بلادبورن کاری نمیکند؟ مدیر سابق سونی پاسخ میدهد
مجله دیجی کالا/ رئیس سابق استودیوهای جهانی سونی و رئیس PlayStation Indies، شوهی یوشیدا (Shuhei Yoshida)، اخیراً نظر خود را دربارهی این که چرا بازی بلادبورن با وجود درخواستهای پرشور طرفدارانش تاکنون یک بازسازی یا دنباله دریافت نکرده، به اشتراک گذاشته است.
بلادبورن در سال ۲۰۱۵ برای پلیاستیشن ۴ عرضه شد و در طول زمان طرفداران پر و پا قرصی بدست آورده است که مشتاق هستند بیشتر از دنیای تاریک و گوتیک بازی و مبارزات سریع و چالشبرانگیز آن لذت ببرند. با این حال، علیرغم موفقیتهای بازی و فروشی که فراتر از انتظارات سونی بود، هیچ کار دیگری با این آیپی که مالکیت آن در اختیار سونی است، انجام نشده است.
در یک مصاحبهی مفصل با Kinda Funny Games در یوتیوب، یوشیدا نظریهای را در مورد دلیل عدم انتشار دنبالهای برای بلادبورن ارائه داد. او ذکر میکند که بیشترین درخواستهایی که دریافت میکند، مربوط به بازسازی یا دنبالهای برای بلادبورن است و بعد از آن بازیهایی مثل The Legend of Dragoon قرار دارند.
او گفت:
مردم میپرسند چرا ما واقعاً کاری نکردهایم. نظر من این است که به یاد دارم که میازاکی (Miyazaki) واقعاً بلادبورن را دوست داشت و این چیزی بود که او خلق کرد. پس من فکر میکنم او علاقهمند به کار روی این بازی است، اما او بسیار موفق و مشغول است و خودش نمیتواند این کار را انجام دهد. از طرفی او نمیخواهد شخص دیگری به این مجموعه دست بزند. این نظریهی من است. در این میان تیم پلیاستیشن هم به خواستهی او احترام میگذارند. من هیچ اطلاعات سریای را فاش نمیکنم.
یوشیدا افزود که او دیگر در تولید بازیهای انحصاری سونی دخیل نیست، بنابراین او واقعاً نمیداند در حال حاضر چه اتفاقی برای این آیپی میافتد. با این حال، در تضاد جزئی با این گفته، میازاکی قبلا در مصاحبهای با آیجیان درباره امکان بازسازی بلادبورن برای پلیاستیشن ۵ صحبت کرده بود. او اشاره کرد که این وظیفهی او نیست که درباره نسخههای آیندهی بلادبورن صحبت کند و افزود که فرامسافتور مالک این آیپی نیست. بنابراین به نظر میرسد که تصمیم نهایی باید از سوی سونی گرفته شود.