هیدئو کوجیما از علت عجیب بودن بازیهای خود گفت

گیم فا/ the Beach، در گفتوگویی با روزنامهی The Washington Post توضیح داد که برخلاف برداشتهای اولیه، نسخهی دوم این بازی را بهصورت عمدی عجیبتر نکرده است. این واکنش در پاسخ به اظهارات Woodkid، آهنگساز مشترک بازی، مطرح شد که گفته بود کوجیما پس از دریافت بازخوردهای «بیش از حد مثبت» از کاربران، تصمیم گرفته بازی را عجیبتر کند.
کوجیما در این مصاحبه تأکید کرد که منظور واقعی حرفهای Woodkid بهدرستی منتقل نشده و او هیچگاه عمداً بازی را عجیبتر نکرده است. او گفت:
این فقط یک اثر جانبی است از اینکه این بازی، یک بازی هیدئو کوجیماست.
کوجیما در ادامه نیز گفت:
چیزی که من گفتم این بود که این بازی نباید قابل هضم باشد. چیزی که قابلهضم نیست، مدتها در ذهن مخاطب باقی میماند. منظورم از اینکه میخواهم متفاوت عمل کنم همین بود.
برخلاف تصور عمومی، کوجیما توضیح داد که پس از انجام تستهای متمرکز، بازی را تغییر داده تا برای کاربران «قابل بازیتر و سرگرمکنندهتر» شود. این یعنی او بخشی از ویژگیهای پیچیدهی بازی را تعدیل کرده تا تجربهی نهایی برای مخاطبان جذابتر باشد.
کوجیما همچنیین به دهمین سالگرد تأسیس استودیوی Kojima Productions اشاره کرده و آن را «گردهمایی برای تمام ارتباطاتی که با هم ساختهایم» توصیف کرده است. وی همچنین فاش کرد که یکی از صحنههای مخفی Death Stranding 2 تنها نیمی از فرآیند ضبط حرکات بوده است.