بازی GTA 6 باید تعادلی طلایی در تعداد و کیفیت فعالیتهای فرعی پیدا کند

گیم فا/ از معرفی رسمی GTA 6 توسط راکستار مدتی گذشته است و طی این مدت دو تریلر جذاب از آن منتشر شده که طرفداران را با حال و هوای بازی بیشتر آشنا میکند. همین موضوع نیز ما را با یک سوال مهم روبرو کرده و آن هم این است چگونه GTA 6 باید تعادلی طلایی در ارائه فعالیتهای فرعی پیدا کند.
همانطور که میدانید، GTA V حجم زیادی از فعالیتهای فرعی را ارائه میدهد که در کنار داستان اصلی، یک ترکیب برنده محسوب میشود. طبیعتا انتظارات از GTA 6 بسیار بالاست و راکستار نیز بارها ثابت کرده است که به خواسته طرفداران اهمیت زیادی میدهد. اما آیا فعالیتهای جانبی این بازی باید بیشتر از نسخه قبلی خود باشد تا میزان رضایت بالاتری کسب کند؟
همینجا باید بگوییم خیر، زیرا رعایت نقطه تعادل طلایی در عناوین جهان باز اهمیت زیادی دارد و ارائه بیشاز حد محتوا و فعالیتهای فرعی میتواند به تجربه بخش اصلی بازی آسیب بزند. بهعنوان مثال، The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom بهرغم اینکه قطعا یکی از بهترین بازیهای مجموعه زلدا محسوب میشود، اما وجود سه بخش در جهان آن (شامل جزایر آسمانی، اعماق زمین و غارها)، تجربه کلی بازی را بیشاز حد پراکنده و تکراری میکند، بهطوری که بسیاری از غارها بعد از مدتی حس یکنواختبودن گرفته و نکته خاص و خاطرهانگیزی در ذهن مخاطب ایجاد نمیکنند.
همچنین عناوین قدیمیتر مجموعه Assassin’s Creed بهدلیل داشتن لیستی بلندبالا و طولانی از فعالیتهای فرعی تکراری (مثل جمعآوری آیتمها یا بالا رفتن از برجها)، بعد از گذشت مدتی حس یک بازی چکلیستی را به بازیکن منتقل میکنند و بهجای لذتبخشکردن گشتوگذار در محیط، خستهکننده و کسلکننده میشوند.
از طرفی دیگر، کمبودن بیشاز حد فعالیتهای فرعی در این عناوین میتواند مشکلساز باشد. بهطور مثال، عنوان L.A. Noire با وجود داشتن یک شهر بزرگ و زیبا، به جز ماموریتهای اصلی، عملا کار و فعالیت خاصی برای انجامدادن ندارد و این موضوع باعث میشود که جهان بازی حس بیهدفبودن داشته باشد.
در پایان ذکر این نکته لازم است که پیدا کردن تعادل کافی در بازیهای جهان باز کار سختی است و حتی شاید GTA 6 هم در نهایت نتواند همه طرفداران خود را راضی نگهدارد؛ چراکه برخی از گیمرها آن را بیشاز حد شلوغ و برخی دیگر نیز آن را خالی یا ناکافی میدانند. البته راکستار قطعا متوجه این موضوع هست و کیفیت و تنوع فعالیتهای فرعی را تا حدی که به تجربه بخش اصلی بازی ضربه نزد، بالا میبرد.