خالق Devil May Cry: بازیهای اکشن جدید به چیزی بیش از گرافیک زیبا نیاز دارند

گیم فا/ هیدکی کامیا (Hideki Kamiya)، خالق آثاری همچون Bayonetta و Devil May Cry، اعتقاد دارد که بازیهای اکشن جدید تنها نباید روی گرافیک زیبا و پرزرقوبرق تکیه کنند.
کامیا در مصاحبه با نشریه Famitsu اعلام کرد که قصد دارد در بازیهای جدید خود مکانیکهای منحصر به فردی ایجاد کند و تنها روی ایجاد جلوههای بصری جذاب تمرکز نکند. این صحبتهای وی پس از توضیح پیرامون اینکه چگونه نمایش دربها به عنوان صفحه بارگذاری در نسخههای اولیه Resident Evil برای جلوگیری از خیره شدن بازیکنان به یک صفحه سیاه اضافه شده بود، مطرح شد.
وی در این باره گفت:
وقتی بازی جدیدی میسازم، سعی میکنم یک مکانیک منحصربهفرد پیدا کنم که تنها در همان بازی قابل تجربه باشد. برای مثال، در Bayonetta سیستم Witch Time وجود داشت که با جا خالی دادن از حمله دشمن، زمان را کند میکرد. در بازی Okami قابلیت Celestial Brush وجود داشت که به بازیکن این امکان را میداد تا با نقاشی کردن، مستقیماً روی دنیای بازی تاثیر بگذارد.
کامیا در ادامه افزود که او به بازیهایی که تنها گرافیکهای زیبایی ارائه میدهند، جذب نمیشود و به دنبال چیزهای بیشتری است.
به عنوان یک بازیکن، میخواهم از تجربیات منحصربهفردی هیجان زده شوم که تنها همان بازی خاص میتواند ارائه دهد.
با این حال، کامیا اعتقاد دارد که وضعیت کلی ژانر بازیهای اکشن خوب است.
تا مدتها قبل، بازیهای زیادی در سبک اکشن سه بعدی وجود نداشتند، اما اخیراً شاهد افزایش تعداد بازیهای اکشن Stylish و کومبو محور بودهایم. فکر میکنم این نتیجه تقاضای رو به رشد است و به عنوان فردی که روزی میخواهد چنین بازی اکشنی بسازد، خوشحالم که این روند را مشاهده میکنم.
کامیا هماکنون در استودیوی خود به نام Clovers و با همکاری کپکام روی توسعه دنباله Okami کار میکند.