چگونه برای کسب و کار خود یک صفحه در فیسبوک ایجاد کنید؟
خوارزمي
بروزرسانی
خوارزمي/ اگر در بين شبکه هاي اجتماعي، فيسبوک را براي کسب و کار خود انتخاب کرده ايد و قصد داريد در آن يک صفحه براي خود ايجاد کنيد و به شکل صحيح در آن به فعاليت بپردازيد، شايد اين سوال در ذهنتان نقش ببندد که چطور مي توان از طريق اين شبکه اجتماعي براي کسب و کار خود موفقيت هاي بزرگي به وجود اوريد.
اگر چنين است مي توانيد براي شروع از راهنماي زير استفاده کنيد تا به بهترين شکل ممکن صفحه کسب و کار خود را در فيسبوک راه اندازي کنيد. اين آموزش بر اساس قوائد بهينه سازي شبکه هاي اجتماعي است و به همين دليل نکاتي را داراست که شايد براي اولين بار آنها را مي خوانيد.
راهنماي ساختن يک صفحه در فيسبوک با رعايت قوائد بهينه سازي شبکه هاي اجتماعي
قدم اول: در فيسبوک عضو شويد
اگر تا کنون در فيسبوک براي خود حساب کاربري شخصي نساخته ايد کافي است وارد وبسايت فيسبوک شويد و از طريق آن براي خود يک اکانت شخصي بسازيد. با اين که فيسبوک اين امکان را براي شما فراهم کرده تا بدون نياز به ساخت اکانت شخصي، يک اکانت تجاري ايجاد کنيد ولي اين کار به شما توصيه نمي شود چون محدوديت هايي براي شما به همراه دارد.
بعد از اينکه اکانت شخصي خود را در فيسبوک ايجاد کرديد نوبت به ساخت يک صفحه براي کسب و کارتان مي رسد. صفحه شما در فيسبوک به اکانت شخصيتان وابسته است ولي در عين حال اين دو به طور کاملا مجزا عمل مي کنند، به اين معني که هيچ کس نمي تواند از طريق صفحه کاري تان به اکانت شخصي تان دسترسي پيدا کند يا از اطلاعات شما آگاه شود.
قدم دوم: صفحه بسازيد
به آدرس facebook.com/pages/creat.php برويد و نگاهي به دسته هاي اصلي صفحات در فيسبوک بياندازيد و دسته اي را که مدنظر شماست انتخاب کنيد. روي گزينه مورد نظر خود کليک کنيد تا بخش جديد براي شما نمايان شود، در اين بخش هم بايد به طور دقيق تري دسته مورد نظر خود براي صفحه تان را انتخاب کنيد.
گزينه Local Business or Place را انتخاب نکنيد مگر اينکه بخواهيد براي يک فروشگاه يا محل تجاري که در دنياي واقعي داريد يک صفحه در فيسبوک ايجاد کنيد. چون وقتي اين گزينه را انتخاب مي کنيد، فيسبوک به طور خودکار صفحه شما را به يک موقعيت جغرافيايي نيز تبديل مي کند. شما قطعا دوست نداريد ديگران به دفتر کار خانگيتان سر بزنند.
قدم سوم: انتخاب دسته کاري مورد نظر و نام گذاري صفحه
همانطور که در قدم دوم ذکر شد وقتي روي يکي از گزينه هاي پيش رويتان کليک مي کنيد يک پنجره ديگر براي شما باز مي شود که از طريق اين پنجره بايد يک بار ديگر و اينبار به طور متمرکزتر دسته مورد نظر خود را انتخاب کنيد و براي صفحه خود يک نام مناسب معين کنيد. بعد از اينکه دسته کاري صفحه خود را انتخاب کرديد نوبت به انتخاب نام براي صفحهتان مي رسد.
نام صفحه شما هر نامي که مي خواهيد مي تواند باشد، فقط کافي است نام مورد نظر خود را بخشي که در پايين منوي انتخاب دسته ها وجود دارد وارد کنيد. براي انتخاب نام صفحه خود به اندازه کافي وقت صرف کنيد و در مورد آن فکر کنيد. اگر يک نام مشخص براي برند خود داريد کار سختي در پيش نداريد فقط نام برند خود را وارد کنيد. اما اگر به تازگي مي خواهيد شروع کنيد و برندتان هنوز اسمي ندارد کار کمي پيچيده تر است. به کار بردن کلمات کليدي در نام صفحه مي تواند خيلي مفيد باشد چون باعث مي شود تا صفحه شما در جست و جو هايي که در فيسبوک انجام مي شود جزء اولين نتايج باشد. براي نام صفحه خود تا ۷۰ کاراکتر هم محدوديت داريد.
تا زماني که طرفداران شما ( يا همان لايک هاي صفحه تان ) به ۲۰۰ عدد نرسيده باشد شما اين امکان را داريد که نام صفحه را تغيير دهيد. بنابراين اگر فکر مي کنيد اکنون نمي توانيد در مورد نام صفحه تان تصميم بگيريد مي توانيد بعدا در موردش فکر کنيد.
سپس گزينه I agree to Facebook Pages Terms را تيک بزنيد. اين گزينه براي آن است که فيسبوک مطمئن شود با قوانين صفحات در فيسبوک موافق هستيد. حالا روي Get Started کليک کنيد. در اين مرحله شما بايد عکس صفحه و اطلاعاتي در مورد صفحه را وارد کنيد. اولين کار انتخاب يک عکس براي صفحه است.
قدم چهارم: عکس حساب کاربري خود را وارد کنيد
عکس حساب کاربري همان عکسي است که در کنار پست هاي صفحه تان نمايان مي شود. اندازه ايده آل براي عکس حساب کاربري ۱۸۰ پيکسل در ۱۸۰ پيکسل است، هر چند مي توانيد از عکس هايي با اندازه هاي ديگر هم استفاده کنيد. اگر عکس شما بزرگتر از اين اندازه بود مي توانيد حدود قابل مشاهده در عکس حساب کاربري را خودتان مشخص کنيد. براي اين کار کافي است روي Edit Profile Picture کليک کنيد و بعد Edit Thumbnail را انتخاب کنيد.
بعد از اينکه عکس پروفايل خود را انتخاب کرديد روي Next کليک کنيد تا به بخشي هدايت شويد که بايد اطلاعات کلي در مورد صفحه خود وارد کنيد.
قدم پنجم: افزودن اطلاعات کلي در مورد صفحه
در اين بخش شما مي توانيد اطلاعات موردنظر خود در مورد کسب و کارتان و صفحه را وارد کنيد. نکته جالب اين است که اين اطلاعات در گوگل ايندکس مي شوند، پس بايد مطمئن باشيد که اطلاعاتي که وارد مي کنيد کاملا مفصل و پر از کلمات کليدي باشند.
اطلاعات اوليه اي که در اين بخش از شما درخواست مي شود در واقع همان اطلاعاتي است که در زير عکس کاور شما نمايان مي شود. لازم به ذکر است که با اينکه در اين مرحله شما هيچ محدوديتي در تعداد کاراکتر نداريد ولي بد نيست توجه داشته باشيد که فقط ۱۵۵ کاراکتر در زير عکس کاور شما به عنوان اطلاعات نشان داده مي شوند، پس بهتر است توضيحات تان در اين مرحله بيشتر از ۱۵۵ کاراکتر نباشد.
پيشنهاد مي شود حتما لينک وب سايت کسب و کار خود را در اين محل بگنجانيد تا بازديدکنندگان صفحه شما در فيسبوک بتوانند به سادگي به وب سايت شما دسترسي پيدا کنند. در محل وارد کردن آدرس وب سايت مي توانيد آدرس وب سايت خود را وارد کنيد. اگر مي خواهيد آدرس هاي ديگري که به هر نحو به کسب و کار شما مربوط هستند مثل آدرس توييتر کسب و کارتان را هم وارد کنيد مي توانيد با کليک بر روي Add Another Site اين کار را انجام دهيد.
در انتها گزينه Yes را تيک بزنيد که با اين کار به فيسبوک اطمينان مي دهيد که صفحه شما مربوط به يک کسب و کار يا محصول و يا برندي واقعي است. حالا روي Save Info کليک کنيد. تبريک مي گويم! اکنون شما صاحب يک صفحه در فيسبوک هستيد. اما هنوز چند مورد باقي مانده که بايد به آنها توجه کنيد. فيسبوک به طور خودکار شما را به يک سري مراحل ديگر هدايت مي کند که البته برخي از آنها چندان هم مهم نيستند.
قدم ششم: صفحه خودتان را لايک کنيد
فيسبوک از شما دعوت مي کند که خودتان صفحه اي که ساختيد را لايک کنيد که ايده خوبي است ولي ضروري نيست.
قدم هفتم: هنوز براي دعوت مخاطبان ايميلتان زود است
حالا فيسبوک از شما مي خواهد تا افرادي که با ايميل با آنها در ارتباط هستيد را دعوت کنيد تا صفحه شما را لايک کنند که اين مورد هنوز زود است و بهتر است چنين کاري نکنيد. ضمن اينکه استفاده از سيستم خود فيسبوک براي ارسال دعوت نامه ايميلي خيلي کار جالبي نيست و بهتر است خودتان از هر سرويس ايميلي که استفاده مي کنيد، به دست خودتان يک دعوت نامه خوب و مناسب بنويسيد و به دوستان خود ارسال کنيد.
قدم هشتم: چيزي به اشتراک بگذاريد
درخواست بعدي فيسبوک از شما اين است که اولين پست خود را در صفحه تان منتشر کنيد که باز هم يادآوري مي شود که اين مورد کاملا اختياري است مي توانيد با کليک روي Skip از اين مرحله بگذريد. هر چند اين بار بهتر است به فيسبوک گوش کنيد چون قبل از اينکه از ديگران دعوت کنيد تا از صفحه شما در فيسبوک ديدن کنند و آن را لايک کنند، بد نيست به اندازه کافي در آن محتوا توليد کرده باشيد و چيزي به اشتراک گذاشته باشيد چون معمولا کسي دوست ندارد صفحه اي را لايک کند که هنوز هيچ حرفي براي گفتن ندارد و موضوعي را به اشتراک نگذاشته است.
قدم نهم: عکس کاور صفحه تان را وارد کنيد
هيچ صفحه اي در فيسبوک بدون عکس کاور کامل نمي شود. بهترين اندازه براي عکس کاور ۸۵۱ پيکسل پهنا و ۳۱۵ پيکسل درازا دارد. هر چند مي توانيد از اندازه هاي ديگر هم استفاده کنيد و فيسبوک به طور خودکار اندازه عکس را تغيير مي دهد، علاوه بر اين مي توانيد محدوده ديد عکس را هم تغيير دهيد ولي برخي از محدوده هاي بالايي و پاييني عکس ممکن است از نظر پنهان بماند.
چند مدت پيش فيسبوک اعلام کرد عکس هاي کاور بيشتر از ۲۰ درصد متن نمي توانند داشته باشند. بنابراين هنوز اين امکان وجود دارد که در عکس کاور خود از بازديدکنندگان بخواهيد صفحه شما را لايک کنند.
روشي که فيسبوک متوجه مي شود آيا شما بيشتز از ۲۰ درصد متن در عکس کاور خود استفاده کرده ايد يا نه اين است که آنها يک جدول ۲۵ خانه اي به عنوان يک لايه در بخش عکس کاور قرار داده اند. اگر بيشتر از ۵ خانه از اين جدول شامل متن شود، عکس شما از قانون ۲۰ درصد سرپيچي کرده.
وقتي عکس مناسب را براي کاور خود انتخاب کرديد روي دکمه Add Cover کليک کنيد و بعد Upload Photo را انتخاب کنيد. عکس مورد نظر را از کامپيوتر خود پيدا کنيد و انتخاب کنيد و بعد محل قرارگيري آن را در صفحه فيسبوک تان تنظيم کنيد و در آخر روي Save Changes کليک کنيد.
قدم دهم: اطلاعات بيشتري به صفحه خود اضافه کنيد
با اينکه قبلا يک سري اطلاعات کلي در مورد صفحه خود وارد کرده ايد، اما هنوز هم اطلاعاتي هست که بايد در مورد صفحه تان اضافه کنيد تا تصوير مشخص تري از کسب و کارتان به بازديد کننده ارائه دهيد. از پنل مديريتي در بالاي صفحه تان در فيسبوک روي Edit Page کليک کنيد و سپس گزينه Update Info را انتخاب کنيد.
حالا امکانات بسيار وسيع و گسترده اي در اختيار داريد تا هر نوع اطلاعاتي را که مي خواهيد به صفحه تان اضافه کنيد. بخش About براي هر دسته از صفحات تفاوت هايي دارد. يعني اگر قبلا شما دسته بندي صفحه خود را به عنوان يک کسب و کار محلي انتخاب کرده باشيد و روي Local Business کليک کرده باشيد، اکنون در بخش About يک نقشه هم مي بينيد که محل قرارگيري جغرافيايي کسب و کار شما را نشان مي دهد. ضمنا شما در همين بخش هم مي توانيد دسته بندي صفحه خود را تغيير دهيد.
بسيار خوب، ديگر کاري باقي نمانده و صفحه شما آماده است تا به بازديدکنندگان ارائه شود. اکنون مي توانيد از دوستان خود بخواهيد صفحه شما را در فيسبوک لايک کنند. البته خيلي کارهاي ديگري هم مي توان با صفحات فيسبوک انجام داد مثل اضافه کردن نرم افزارها. ولي در حال حاضر همين کافي است. در آينده شما را با ديگر راهکارهاي مفيد براي مديريت صفحات فيسبوک آشنا خواهيم کرد.