نماد آخرین خبر

فیسبوک امکان انتقال محتوای رسانه‌ای به گوگل فوتوز را برای همه کاربران ارائه کرد

منبع
زوميت
بروزرسانی
زوميت/ فيسبوک امکاني براي کاربرانش فراهم کرده است تا محتواي رسانه‌اي مدنظرشان را از شبکه‌ي اجتماعي به سرويس‌هاي گوگل منتقل کنند. ابزار انتقال عکس فيسبوک اکنون دردسترس تمامي کاربران پلتفرم در سرتاسر جهان قرار دارد. اين ابزار که ابتدا ۶ ماه پيش در اروپا رونمايي شد، قابليت جابه‌جايي داده به کاربران شبکه‌ي اجتماعي را امکان مي‌دهد تا يک کپي از عکس‌هاي خود را ازطريق ارتباط رمزنگاري‌شده به سيستم ذخيره‌سازي عکس محبوب گوگل منتقل کنند. پيش‌از‌اين، کاربران اين روند را با دانلود عکس و سپس آپلود در گوگل فوتوز انجام مي‌دادند. درواقع، جابه‌جايي سرويس ذخيره‌ساز عکس براي کاربران با موانعي روبه‌رو بود که اکنون فيسبوک بخشي از آن‌ها را برطرف کرده است. کاربران فيسبوک اکنون مي‌توانند در بخش تنظيمات حساب کاربري و زيرمجموعه‌ي Your Facebook Information، گزينه‌ي Transfer a copy of your photos and videos را انتخاب کنند. از مدت‌ها پيش، امکان دانلود محتواي رسانه‌اي و مجموعه‌هاي ديگري از اطلاعات شخصي کاربر ازطريق همين منو دردسترس آن‌ها قرار داشت. اگرچه بسياري از کاربران از همان بخش براي دريافت اطلاعات شخصي استفاده مي‌کردند، داده‌ي دانلودشده کارايي چنداني نداشت. اکنون و با قابليت جديد، به‌راحتي مي‌توان اطلاعات را به حساب کاربري ديگر منتقل کرد. قابليت جديد فيسبوک ابتدا در سال گذشته در ايرلند به‌صورت آزمايشي اجرا شد و به‌مرور، کاربران در ايالات متحده و کانادا و کشورهاي ديگر هم امکان استفاده از آن را پيدا کردند. برنامه‌ي جديد فيسبوک به‌نوعي تلاش براي کاهش فشارهاي قانوني هم به‌حساب مي‌آيد قابليت جديد فيسبوک براي کاربران با هدف آسان‌سازي انتقال محتواي رسانه‌اي بين حساب‌هاي کاربري رونمايي شده بود؛ اما اکنون تنها گوگل فوتوز را در فهرست پشتيباني قرار مي‌دهد؛ درنتيجه، بسياري از سرويس‌هاي مديريت محتواي رسانه‌اي فعلا از آن بي‌بهره هستند. غول شبکه‌هاي اجتماعي مي‌گويد پشتيباني از سرويس‌هاي ديگر به‌مرور به سرويس اضافه مي‌شود. رويکرد توسعه‌اي به همکاري بيشتر توسعه‌دهندگان نياز دارد تا API مديريت تصاوير را بهينه‌سازي کنند. براي افزايش تعامل نيز پروژه‌اي به‌صورت متن‌باز تدوين شده است که به‌نام Data Transfer Project يا DTP توسعه مي‌يابد. ايده‌ي اصلي DTP که در سال ۲۰۱۸ مطرح شد، بر ايده‌ي چند غول دنياي فناوري متمرکز بود که تصميم گرفته بودند تبادل داده و ارتباط بين پلتفرم‌ها را ساده‌سازي کنند. پروژه‌ي مذکور به‌نوعي براي اجراي قوانين و سياست‌گذاري‌هاي جديد اتحاديه‌ي اروپا بود که در مسير کاهش کنترل و انحصار شرکت‌ها روي داده مطرح شد. اکنون رويکردهاي متمرکز بر بهينه‌سازي ارتباط بين پلتفرم حرکتي مرسوم بين شرکت‌هاي دنياي فناوري محسوب مي‌شود. آن‌ها با پياده‌سازي اين روش‌ها و کمي هزينه در آن، تلاش مي‌کنند از هرگونه مشکل تنظيمگري قانون و فشار دولت‌ها براي تجزيه دور شوند. اگر شرکت‌ها بتوانند اثبات کنند کاربران لزوما در پلتفرم اختصاصي محدود و محبوس نشده‌اند و مي‌توانند بين سرويس‌ها جابه‌جا شوند، فشار تنظيمگران قانوني نيز کاهش خواهد يافت. اروپا بيش از تمامي مناطق جهان تلاش مي‌کند مانعي بر سر قدرت‌گيري بيش‌ازحد پلتفرم‌ها و انحصارگرايي آن‌ها ايجاد شود. آن‌ها مي‌خواهند پيش از بزرگ‌شدن پلتفرم و تبديل به سازماني انحصاري و تجزيه‌ناپذير، فرايندهاي آن را اصلاح و مديريت کنند. باتوجه‌به حقايق گفته‌شده، بررسي اين آمار جالب خواهد بود که در ۶ ماه گذشته و مرحله‌ي آزمايشي طرح فيسبوک، چه تعداد از کاربران از سرويس جديد براي جابه‌جايي محتواي رسانه‌اي استفاده کرده‌اند. سخن‌گوي فيسبوک مي‌گويد آمار دقيقي براي پاسخ به پرسش ندارد؛ اما از عبارت کيفي «زياد» براي بررسي آماري کاربران استفاده مي‌کند. او در پاسخ به رسانه‌هاي فناوري گفت: «بازخوردهاي مثبت زيادي از افرادي دريافت کرديم که از زمان ارائه‌‌ي ابزار، از آن استفاده کرده‌اند. اميدواريم آمار استفاده با افزايش آگاهي مردم درباره‌ي قابليت‌هاي موجود در پلتفرم بيشتر شود».
در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم
اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره