برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

رونمایی از نسل جدید دوربین سونی a9 در سال آتی میلادی

منبع
مجله ديجي کالا
بروزرسانی
رونمایی از نسل جدید دوربین سونی a9 در سال آتی میلادی

مجله ديجي کالا/ نسل جديد دوربين سوني a9 با سنسور ۵۰ مگاپيکسلي در سال ۲۰۲۱ رونمايي مي‌شود.

در هفته‌‌ي گذشته شاهد منتشر شدن شايعه‌هاي مختلفي در رابطه با نسل جديد دوربين بدون آينه و فول فريم سوني a9 بوديم. در اين اطلاعات منتشر شده، از نسل جديد اين دوربين به عنوان رقيب قدرتمندي براي دوربين تازه معرفي شده کانن EOS R5 نام برده شده است. علاوه‌بر اين، اين اطلاعات خبر از استفاده‌ي سوني از سنسوري ۵۰ مگاپيکسلي در اين دوربين مي‌دهند. با توجه به اين موضوع اين دوربين مي‌تواند با رزولوشن ۸K فيلم‌برداري کند.

اطلاعات منتشر شده نشان مي‌دهند که سوني قصد دارد در سه ماهه‌ي اول سال ۲۰۲۱ به صورت رسمي از اين دوربين جديد رونمايي کند. اين اطلاعات منتشر شده همچنين نشان مي‌دهند که اين دوربين رده بالاي سوني داراي منظره ياب الکترونيکي با رزولوشن ۹٫۴۴ ميليون نقطه خواهد بود.

استفاده از اين سنسور جديد و با رزولوشن بيشتر باعث مي‌شود که علاوه‌بر، افزايش چشمگير رزولوشن‌ عکس‌هاي ثبت شده با اين دوربين، بتوان با استفاده از اين دوربين با رزولوشن ۸K فيلم‌برداري کرد.

بهره‌مندي از لرزش‌گير تصوير داخل بدنه، دو جاي مموري کارت و همچنين استفاده از منو با طراحي جديد که در دوربين تازه معرفي شده‌ي a7S III شاهد استفاده از آن بوديم، از ديگر ويژگي‌هاي اين دوربين جديد است.

يکي از سايت‌هاي معروف افشاکننده‌ي اطلاعات يعني Sony Alpha Rumors، اولين بار بعد از منتشر کردن اطلاعاتي از اين دوربين، آن را نااميد کننده توصيف کرد. اما بعد از منتشر شدن اين اطلاعات جديد و از يک منبع قابل اعتماد، اين سايت هم به سرعت نظر خودش را در رابطه با اين دوربين تغيير داد.

با توجه به اين اطلاعات منتشر شده و از منابع قابل اعتماد، مي‌توانيم به رونمايي از اين دوربين جديد سوني با قابليت‌هاي فاش شده، اميدوار باشيم.

با توجه به اطلاعات منتشر شده از سايت Sony Alpha Rumors، مي‌توانيم بگوييم که سوني در اين دوربين از يک سنسور ۵۰ مگاپيکسلي استفاده خواهد کرد و به احتمال زياد نام اين دوربين سوني a9S يا a9 III خواهد بود.

ديگر اطلاعات منتشر شده درباره‌ي ويژگي‌هاي اين دوره جديد نشان مي‌دهند که اين دوربين بسيار شبيه به دوربين a7S III است اما در آن از سنسوري با رزولوشن بسيار بالاتر و همچنين طراحي جديد در قسمت‌هاي مربوط به انتقال حرارت دوربين استفاده شده است.

به احتمال زياد اين تغييرات صورت گرفته در قسمت‌هاي مربوط به انتقال حرارت به اين دليل است که اين دوربين جديد بتواند بدون مشکل خاصي و گرم شدن بيش از حد به ضبط ويديو‌هاي با رزولوشن ۸K و به صورت ۳۰ فريم در ثانيه بپردازد.

گزارش‌هاي منتشر شده همچنين اشاره‌اي به قيمت اين دوربين داشته‌اند. با توجه به اين اطلاعات مي‌توانيم بگوييم که قيمت اين دوربين در حدود ۶۰۰۰ دلار خواهد بود. اين گزارش‌ها همچنين نشان مي‌دهند که سوني هنوز تصميم قاطعي را در رابطه با قيمت نهايي اين دوربين نگرفته است.

برخي شايه‌هاي منتشر شده همچنين خبر از قيمت ۵۰۰۰ تا ۵۵۰۰ دلاري اين دوربين مي‌دهند. تمامي گزارش‌ها منتشر شده خبر از معرفي اين دوربين در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ مي‌دهند.

با توجه به رونمايي در سه ماه اول سال ۲۰۲۱، مي‌توانيم انتظار داشته باشيم که عکاسان بتوانند از نسل جديد دوربين سوني a9 در المپيک سال آينده با فرض اينکه زمان برگزاري اين روبداد ورزشي ديگر تغيير نکند، استفاده کنند.

اين‌ها تاکنون تمام اطلاعاتي هستند که از چندين ماه گذشته در رابطه با اين دوربين جديد منتشر شده‌اند. به طور حتم با نزديک شدن به زمان رونمايي در سال ۲۰۲۱، اطلاعات بيشتري در رابطه با اين دوربين جديد منتشر خواهد شد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره