logo
  1. برگزیده
موبایل و بازی

مواجهه پرچمدار هواوی با مسئله‌ای جدی

منبع
کليک
بروزرسانی
مواجهه پرچمدار هواوی با مسئله‌ای جدی

کليک/ گوشي پرچمدار هواوي ميت 40 پرو با مسئله جدي زنجيره تامين روبرو شده است و علت اصلي آن هم نبود تعداد کافي چيپست Kirin 9000 اين گوشي‌ است.

هواوي اخيرا از  گوشي‌هاي هوشمند پرچمدار سري گوشي ميت 40  خود رونمايي کرده است. از اين گوشي‌ها استقبال خوبي شد که براي اين شرکت خيلي اميد بخش بوده است؛ زيرا اين شرکت اکنون در شرايط بد ناشي از تحريم‌ها به سر مي‌برد و در تلاش براي حفظ کسب‌وکار خود است.

با وجود مشکلات متعددي در زمينه زنجيره تامين و توليد اما اين غول چيني در تلاش است تا تقاضاي گوشي‌هاي هوشمند سري هواوي ميت 40 را تأمين کند. در حال حاضر اين گوشي ها موجود نيستند ولي هواوي مي گويد که به زودي اين مشکل را حل مي کند و اين گوشي‌ها دوباره شارژ مي شوند.

تقاضا براي هواوي ميت 40 پرو خيلي بالا است و شرکت احتمالا نمي تواند اين مقدار دستگاه وارد بازار کند و مشکل اصلي نيز به علت چيپست Kirin 9000 است که در اين گوشي‌ها  قرار دارد.

با توجه به تحريم‌هايي که ايالات متحده براي هواوي قرار داده است اين شرکت نمي تواند چيپست جديد Kirin 9000 را توليد کند و اين به معناي اين است که هواوي داراي تعداد محدودي از چيپست است و اگر ذخيره محدود آن‌ها تمام شود، نمي تواند چيپست‌هاي بيشتري توليد کند. در نتيجه ممکن است که توليد گوشي‌هاي مدل ميت 40 پرو و پرو پلاس به پايان برسد.

هواوي HiSilicon Kirin 9000 يک پردازنده هشت هسته اي است که هسته‌هاي آن شامل 24 هسته Mali-G78 GPU در کنار دو هسته بزرگ و يک هسته کوچک NPU است. همچنين پيشرفته ترين فناوري ISP  هواوي را نيز در خود جاي داده است.

به نظر مي‌آيد تا هواوي اجازه پيدا نکند که چيپست‌هاي خود را توليد کند و يا آنها را از شرکت‌هايي مثل کوالکام، سامسونگ يا مدياتک تامين کند، مدل‌هايي مثل ميت 40 پرو و پرو پلاس پس از فروش اين مقدار اوليه، دربازار موجود نمي شود.

ايالات متحده به شرکت‌هاي مختلف مجوز داده است تا تجارت خود را با هواوي ادامه دهند اما به شرطي که از اين قطعات در ساخت شبکه 5G استفاده نشود. کوالکام، سامسونگ و مدياتک نيز درخواست مجوز داده اند و در صورت صدور اين مجوز، مي توانيم شاهد گوشي‌هاي هوشمند پرچمدار جديد اين غول چيني باشيم.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره