logo
  1. برگزیده
موبایل و بازی

میان‌رده‌ جدید سامسونگ با قیمت کمتری راهی بازار می‌شود

منبع
ديجي کالا
بروزرسانی
میان‌رده‌ جدید سامسونگ با قیمت کمتری راهی بازار می‌شود

ديجي کالا/ اينطور که به نظر مي‌رسد، سامسونگ قصد دارد در آينده‌اي نزديک، از گوشي ميان‌رده‌ي گلکسي A52 5G رونمايي کند. محصولي که گفته مي‌شود از نسل قبل خود يعني A51 5G قيمت مناسب‌تري خواهد داشت.

طي روز‌هاي اخير، صحبت‌هاي زيادي در رابطه با گوشي‌هاي سري گلکسي S21 سامسونگ شنيديم. در يکي دو سال گذشته، رقابت بين پرچم‌دارها هم به گونه‌اي بوده که نگاه بسياري از کاربران، به اين سمت از بازار معطوف شده و همه منتظر اين هستند ببينند کدام شرکت در نهايت بهترين محصول را راهي بازار مي‌کند.

همين مسأله موجب شده تقريبا ميان‌رده‌ها و بخش پرفروش بازار را از ياد ببريم. اما ظاهرا رقابت در اين بخش، به حساسيت و شدت پرچم‌دارها پيش مي‌رود. خصوصا با ورود اينترنت ۵G که باعث شده رقابت سر قيمت‌ هم به اوج خود برسد. در بين شرکت‌هاي فعال در اين زمينه، فعلا سامسونگ نماينده‌هاي بسيار زيادي را راهي بازار کرده که از جمله آن‌ها مي‌توان به گلکسي A71 5G، گلکسي A51 5G و A42 5G اشاره کرد.

اما اينطور که به نظر مي‌رسد، غول کره‌اي قصد دارد به‌زودي محصول جديدي را تحت عنوان گلکسي A52 5G راهي بازار کند. نسخه‌ي استاندارد اين سري که به احتمال بسيار زياد A52 نام خواهد داشت، جانشين A51 مي‌شود. بدين ترتيب بايد نسخه‌ي ۵G آن را جايگزين گلکسي A51 5G بدانيم که عملکرد نسبتا خوبي هم از خود به‌ جاي گذاشته.

البته اينکه سامسونگ گلکسي A52 را در دو مدل راهي بازار کند مشخص نيست اما با توجه به نسل‌هاي قبل، احتمالا اين اتفاق خواهد افتاد. با اين حال فعلا خبرها در رابطه با مدل ۵G هستند که حتي اخيرا در گيک‌بنچ هم ديده شده. سامسونگ A51 5G را با شماره مدل SM-A516B راهي بازار کرد. محصولي هم که در گيک‌بنچ شاهد حضور آن بوديم از شماره مدل SM-A526B برخوردار بود و بنابراين مي‌توان به‌نوعي از اين بابت که چنين نامي براي آن در نظر گرفته مي‌شود مطمئن باشيم.

با توجه به اين بنچمارک، ميان‌رده‌ي مورد انتظار سامسونگ از ۶ گيگابايت حافظه‌ي رم و پردازنده‌ي ۸ هسته‌اي کوالکام با فرکانس پايه ۱.۸ گيگاهرتز بهره مي‌برد. ظاهرا اين پردازنده همان اسنپدراگون ۷۵۰ خواهد بود که قرار است جاي اگزينوس ۹۸۰ را پر کند.



اسنپدراگون ۷۵۰G پردازنده‌ي جديد کوالکام است که در گوشي موتو G 5G موتورولا که به‌تازگي نيز رونمايي شده شاهد استفاده از آن هستيم. از لحاظ قدرت سخت‌افزاري، اسنپدراگون ۷۵۰G به نسبت اگزينوس ۹۸۰ عملکرد ضعيف‌تري دارد. عملکرد مدل اگزينوس حتي از اسنپدراگون ۷۶۵G نيز بهتر است. بنابراين انتظار مي‌رود نماينده‌ي جديد سامسونگ قيمت مناسب‌تري به نسبت گذشته داشته باشد.

سامسونگ گلکسي A51 5G را با قيمت ۵۰۰ دلار راهي بازار کرد. با توجه به پردازنده‌ي ضعيف‌تر، مي‌توان انتظار داشت مدل پايه‌ي A52 5G با قيمت ۴۰۰ دلار راهي بازار شود. بدين ترتيب غول کره‌اي مي‌تواند در رقابت با نماينده‌هاي ساير شرکت‌ها نيز شانس بيشتري داشته باشد.

با اين حال هنوز در رابطه با قيمت گلکسي A52 5G خبري منتشر نشده. اينکه سامسونگ بخواهد نسخه‌ي ۴G آن را هم راهي بازار کند موضوعي است که هنوز به صورت کامل از آن مطلع نشده‌ايم. اطلاعاتي که فعلا از اين محصول در اختيار داريم شامل رنگ‌بندي آن مي‌شود که به گزارش وب‌سايت گلکسي‌کلابز، سفيد، مشکي، آبي و نارنجي خواهد بود.  همچنين گفته مي‌شود روي پنل پشتي اين محصول مانند نسل قبل از دوربين چهارگانه استفاده خواهد شد که سنسور اصلي آن ۶۴ مگاپيکسلي خواهد بود و به احتمال بسيار زياد در کنار آن، سنسور‌هاي فوق عريض، سنجش عمق و ماکرو نيز قرار خواهند گرفت.

البته برنامه‌ي سامسونگ براي عرضه‌ي ميان‌رده‌هاي مجهز به اينترنت ۵G در سال آينده به همين يک گوشي خلاصه نمي‌شود. کمي قبل‌ شنيده بوديم اين شرکت قصد دارد گلکسي A32 5G را هم با دوربين اصلي ۴۸ مگاپيکسلي، فوق عريض ۱۳ مگاپيکسلي، ماکروي ۸ مگاپيکسلي و سنجش عمق ۲ مگاپيکسلي راهي بازار کند. بنابراين به نظر مي‌رسد سال آينده، شاهد نماينده‌هاي جذابي از سوي سامسونگ خواهيم بود که مي‌توانند با قيمت مناسب، رقابت در اين بخش از بازار را به اوج برسانند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره