برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

منع فروش تلفن‌های همراه قفل شده توسط اپراتورهای مخابراتی در آمریکا

منبع
کليک
بروزرسانی
منع فروش تلفن‌های همراه قفل شده توسط اپراتورهای مخابراتی در آمریکا

کليک/ احتمالا ايالات متحده نيز در اعمال قوانين منع فروش تلفن‌هاي همراه قفل شده توسط اپراتورهاي مخابراتي به انگلستان بپيوندد. البته ممکن است محدوديت شديدي در انتظار اين طرح نباشد.

با توجه به اعمال قانون جديد توسط انگلستان منع فروش تلفن‌هاي قفل شده توسط شرکت مخابراتي تا پايان سال آينده، اکنون اين احتمال وجود دارد که ايالات متحده نيز از اين قانون پيروي کند. با اين حال، ممکن است به همين آساني نباشد.

برخلاف انگلستان که دستور منع فروش تلفن‌هاي همراه قفل شده توسط شرکت مخابراتي انگلستان يا به اختصار Ofcom، صادر مي شود، وزارت ارتباطات و کميته فدرال ارتباطات، ممکن است ممنوعيتي را در دستور کار خود نداشته باشد. با اين حال ، پستي توسط وبسايت Wired روش احتمالي اجراي اين قانون را توضيح مي‌دهد.

احتمال اعمال اين ممنوعيت توسط کميته فدرال ارتباطات که توسط Ajit Pai هدايت مي‌شود بسيار ناچيز است زيرا گزارش شده است که نهاد نظارتي با شرکت‌هاي خصوصي و شرکت‌هاي فراهم کننده باند پهن دوستانه رفتار مي‌کند. با اين حال، Kerry Maeve Sheehan که مدير سياست تعميرات در iFixit است، معتقد است که ممکن است در دولت بايدن کار ساده‌تري باشد اما نمي داند اين اتفاق مي‌افتد يا نه.

راه ديگري که اين محدوديت مي‌تواند اعمال شود، از طريق کتابخانه کنگره ايالات متحده و دفتر قانون حق نسخه‌برداري است که نظر عمومي را مي پذيرد. اقداماتي که هر سه سال يک بار انجام مي‌شود فرصتي براي اصلاحات در بخش 1201 قانون حق نسخه برداري هزاره ديجيتال فراهم ميکند که به شرکت ها امکان مي‌دهد از نرم‌افزارهايي براي اجراي قفل محصولات خود استفاده کنند. اين اپراتورها در اصل براي محافظت از ناشران کتاب‌ها و بازي‌ها يا محتوايي که غيرقانوني کپي مي‌شوند، طراحي شده‌اند و از آن براي دفاع از قفل‌هايي که روي تلفن مي‌گذارند استفاده کرده‌اند.

اکنون گزينه ديگر اين است که شهروندان نظرات خود را براي اصلاح اين بخش ارسال کنند و در صورت ثبت پرونده قوي، ميتوان قوانين اين بخش را تغيير داد. گفته مي‌شود که اين روند در حال انجام است و اولين گروه نظرات بايد تا 14 دسامبر ارسال شود. اين کار آني نخواهد بود زيرا انتظار مي‌رود کل روند تغيير قوانين فروش قوانين تلفن‌هاي همراه قفل شده توسط اپراتورها تا بهار سال آينده ادامه داشته باشد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره