logo

چرا League of Legends: Wild Rift یکی از بهترین بازی‌های موبایلی است؟

منبع
ويجياتو
بروزرسانی
چرا League of Legends: Wild Rift یکی از بهترین بازی‌های موبایلی است؟

ويجياتو/ حالا که مدتي مي‌شود League of Legends: Wild Rift در اختيار موبايل گيمرها قرار گرفته و گروه زيادي مشغول تجربه آن هستند، دلايل زيادي وجود دارند تا بتوانيم اين بازي را به عنوان يکي از بهترين عناوين موبا موبايلي و حتي فراتر از آن معرفي کنيم؛ عنواني که اگر علاقه‌مندان اين سبک‌ها باشيد، مي‌توانيد براي مدت‌هاي طولاني با آن سرگرم شويد.

استاندارهاي بازي‌هاي موبايل در حال تغيير هستند

در حالي که بسياري از بتل رويال‌هاي موجود روي پي‌سي و کنسول‌ها در حال درجا زدن بودند، Call of Duty Mobile با ورود خود توانست يک تجربه مولتي پلير و بتل رويال بسيار سرگرم‌کننده‌اي را فراهم کند که نه تنها گرافيک بازي‌هاي آنلاين موبايلي را به نمونه‌هاي کنسولي نزديک‌تر مي‌کرد بلکه استانداردهاي تازه‌اي براي کنترل و گيم‌پلي اين دست بازي‌ها هم معرفي کرد.

به نظر من League of Legends: Wild Rift هم به شکل ديگري دقيقا همين کار را در مورد بازي‌هاي استراتژي آنلاين موبايلي و به‌خصوص بازي‌هاي موبا انجام مي‌دهد. به محض ورود به بازي و مشاهده همان منوهاي اوليه و رابط کاربري محيط بازي متوجه خواهيد شد که Wild Rift يک پروژه بسيار عظيم است که Riot Games به عنوان سازنده بازي روي آن حساب زيادي باز کرده.

تمام منوها، جزييات مربوط به کاراکترها، نحوه دسترسي به Ranked Match، مچ‌هاي عادي و تنظيمات مربوط به ترکيب‌هاي هيروها همگي با جزييات و دقت بالايي طراحي شدند. مهم‌تر از اين قضيه، Riot Games سعي کرده به جاي آن که بخواهد به‌خاطر محدوديت‌هاي پلتفرم موبايل، صرفا يک نسخه کوچک‌تر و کم جزييات‌تر از League of Legends را براي موبايل عرضه کند، سعي داشته تا تمام جزييات مربوط به نسخه پي‌سي بازي را تا حد ممکن به پلتفرم موبايل منتقل کند.

چگونه؟ براي مثال يکي از امضاهاي اصلي League of Legends در نسخه پي‌سي اين است که انيميشن‌هاي مربوط به معرفي کاراکترها در آن‌ها بسيار هيجان‌انگيز و پر از جزييات بوده و اين موضوع در مورد انيميشن‌هاي League of Legends: Wild Rift هم صدق مي‌کند.

به محض به دست آوردن يک قهرمان تازه با انيميشن‌هاي معرفي جالبي مواجه خواهيد شد که قطعا تعجب خواهيد کرد که روي پلتفرم موبايل با اين جزييات و به اين زيبايي در حال نمايش هستند. اين موضوع در مورد سيستم مچ‌ميکينگ هم صدق مي‌کند و در عرض چند ثانيه مي‌توانيد با دوستان خود يک مچ عادي يا Ranked را آغاز کنيد.

چنين رويکردي خودش را داخل گيم‌پلي بازي هم نشان مي‌دهد. گيم‌پلي و نقشه League of Legends: Wild Rift تقريبا هيچ فرقي با نسخه پي‌سي ندارد. در اين‌جا هم شما يک قهرمان را در اختيار داريد و در کنار قهرمان ديگر دو تيم را تشکيل خواهيد داد که هر کدامشان سعي‌ مي‌کنند با استفاده از قدرت‌ها و آيتم‌هايي که طي بازي به دست مي‌آورند، مرزهاي دشمن را به عقب رانده و در نهايت پيروز مسابقه شوند.

همان‌طور که مي‌دانيد بازي‌هاي موبا به طور کامل به استفاده از ماوس و کيبورد گره خوردند و اگر از کاربران قديمي League of Legends باشيد، قطعا به محض ورود به Wild Rift متوجه سختي کنترل هيرو و حرکت دادن او در زمين نبرد خواهيد شد.

کار هوشمندانه‌اي که Riot Games در اين بخش انجام داده، کم نکردن گزينه‌هاي مربوط به کنترل کاراکترها است. نتيجه اين قضيه چه شده؟ کمبوهاي جذاب نسخه اصلي، نبردهاي شلوغ و گزينه‌هاي زيادي که براي از بين بردن دشمنان داشتيم، هنوز سر جاي خود هستند.

يعني اگر شما مدتي زمان بگذاريد و بعد از سه چهار ساعت بالاخره با کنترل بازي ارتباط برقرار کنيد، دستتان حسابي براي زدن کمبوهاي مختلف و انجام حرکات تاکتيکي براي فرار يا از بين بردن هيروهاي دشمن باز خواهد بود.

در واقع League of Legends: Wild Rift يک ماجراجويي خيلي عظيم است که مي‌توانيد ساعت‌هاي زيادي را در آن صرف شناختن کاراکترهاي مختلف و نحوه بازي با آن‌ها، کشف استراتژي‌هاي تازه براي نبرد و امتحان کردن آيتم‌هاي مختلف و ترکيب آن‌ها کنيد.

مناسب براي تازه‌کارها 

در واقع به‌جاي آن که League of Legends: Wild Rift پر باشد از کمبوهاي پيچيده و يا ترکيب‌هاي عجيب‌وغريب، پر شده از نکات خيلي ساده‌اي که ياد گرفتن هر کدام از آن‌ها مي‌تواند تاثير زيادي روي پيشرفت گيم‌پلي شما داشته باشد.

تعداد اين نکات و ويژگي‌هايي که مي‌توانيد براي پيشرفت سبک بازي خود از آن‌ها استفاده کنيد آن‌قدر زياد است که هميشه تشنه اين خواهيد شد تا مهارت خود را افزايش داده و بهتر بتوانيد از قهرمانتان استفاده کنيد.

اگر خيلي هم با سبک موبا آشنا نباشيد هم بازي ترکيب‌هاي مختلف و نکات زيادي را در همان ابتداي کار جلو راه شما قرار مي‌دهد که کارتان را در سطوح پايين‌تر راه خواهد انداخت و نمي‌گذارند که در همان ابتداي کار سردرگم و خسته شويد.

در واقع هر هيرو، حالت بازي يا آيتمي که در League of Legends: Wild Rift وجود دارد با برنامه‌ريزي کاملا هدفمند جلو شما قرار خواهد گرفت. Wild Rift سعي کرده تا محتواي زيادي که League of Legends طي سال‌هاي طولاني به آن دست پيدا کرده را براي گيمرهاي موبايلي هم فراهم کند و آن‌ها را به مرور و گذشت زمان در اختيارتان خواهد گذاشت تا گيم‌پلي بازي بتواند براي ساعاتي طولاني درگيرتان کند.

همين الان که در حال نوشتن اين متن هستم به اين فکر مي‌کنم که زودتر کار امروزم را زودتر تمام کنم تا قبل خواب بتوانم چند دست ديگري هم مچ‌هاي هيجان‌انگيز Wild Rift را تجربه کنم و حتي يک سري هم به Ranked Match کال آو ديوتي موبايل بزنم. همه اين نکات نشان مي‌دهد که ورود کمپاني‌هاي بازي‌سازي باسابقه و فرنچايزهاي شناخته شده ويديو گيم به دنبال موبايل هميشه هم يک خبر بد نيست.

شايد عرضه Diablo Immortal به خاطر آن که هيچکس انتظارش را نداشت و همه منتظر يک نسخه اصلي از اين مجموعه بودند بسياري از گيمرها را عصباني کرد اما بازي‌هايي مثل Wild Rift و Call of Duty: Mobile خيلي خوب اين نکته را ثابت مي‌کند که همزمان با قوي‌تر شدن سخت‌افزار موبايل‌ها و پيشرفت بازي‌سازها در استفاده از امکانات اين پلتفرم، عجيب نيست که خيلي زود بازي‌هاي موبايلي از نظر محتوا هم بتوانند با گيم‌هاي پي‌سي و کنسول رقابت کنند.

آيا شما هم اين بازي را تجربه کرده‌ايد؟ دوست داريد چه نکاتي را در مورد League of Legends: Wild Rift بدانيد؟ ديدگاه خود را در بخش نظرات با ما در ميان بگذاريد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره