نماد آخرین خبر

شرکت فیسبوک هلدینگ‌های زیر مجموعه خود را تعطیل می‌کند

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
شرکت فیسبوک هلدینگ‌های زیر مجموعه خود را تعطیل می‌کند

باشگاه خبرنگاران/ فيسبوک اعلام کرد که قصد دارد شرکت‌هاي هلدينگ ايرلندي همکار با اين شرکت را تعطيل کند.

شرکت فيسبوک اعلام کرده که قصد دارد چند شرکت هلدينگ ايرلندي را که به آن‌ها امکان انتقال ميليارد‌ها دلار سود با دور زدن قوانين آمريکا داده بود را تعطيل کند. اين شرکت‌هاي ايرلندي براي نگهداري از داراي‌هاي معنوي فيسبوک مورد استفاده قرار مي‌گرفتند و شرکت فيسبوک براي استفاده از IP به اين هلدينگ‌ها پول پرداخت مي‌کرد؛ به اين ترتيب بخش عمده‌اي از فروش فيسبوک در آمريکا صرف اداره اين هلدينگ‌ها مي‌شد.

بر اساس آخرين آمار منتشر شده هلدينگ ايرلندي اصلي قيسبوک در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۰۱ ميليون دلار ماليات پرداخت کرد چرا که اين شرکت توانسته بود بيش از ۱۵ ميليارد دلار از همکاري با فيسبوک سود کند. اقدام فيسبوک براي تعطيلي اين شرکت‌ها صرفا به اين دليل انجام خواهد شد که فيسبوک براي پاسخ دادن به برخي سوالات مبني بر دور زدن اين شرکت بزرگ براي عدم پرداخت ماليات و خروج درآمد اين شرکت به ايرلند، به دادگاه احضار شد.

فيسبوک

علاوه بر اين فيسبوک اعلام کرده است که مجوز‌هاي مالکيت معنوي اين شرکت از ايرلند به آمريکا باز گردانده شد و قرار است از اين تغييرات از ماه ژانويه سال جاري اجرايي خواهد شد و فيسبوک معتقد است که اين اقدامش با تغييرات اخير قوانين در آمريکا سازگاري داشته باشد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم