logo

اپل چه نقشه‌ای در سر دارد؟

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
اپل چه نقشه‌ای در سر دارد؟

ديجياتو/ اپل مي‌خواهد با اتصال چندين آيفون به يکديگر، ثبت تصاوير ۳۶۰ درجه را ممکن کند.

آيفون‌ها به دوربين باکيفيتي مجهز شده‌اند و حالا طبق پتنتي جديد، اپل مي‌خواهد چندين آيفون را با يکديگر همگام‌سازي کند تا کاربران قادر به ثبت تصاوير ۳۶۰ درجه توسط آن‌ها باشند و مي‌توانند اين فرايند را توسط يک آيپد کنترل کنند.

اگرچه نسل آينده آيفون‌ها احتمالا به دوربين پريسکوپي مجهز مي‌شوند، اما کوپرتينويي‌ها روي قابليت‌هاي ديگري هم کار مي‌کنند. پتنت اخير اپل به قابليت عکاسي ۳۶۰ درجه اشاره دارد و اين کمپاني به دنبال استفاده از دوربين‌هاي چندين آيفون براي ثبت اين تصاوير است.

اين پتنت که عنوان «سيستم توليد تصوير پيوسته از منابع تصويري مجزا» را يدک مي‌کشد، مي‌خواهد چندين آيفون را با يکديگر همگام‌سازي و در نهايت تصاوير آن‌ها را با هم ترکيب کند تا يک عکس ۳۶۰ درجه ايجاد شود.

اپل در پتنت اخيرش به احتمال استفاده افراد از چندين دستگاه براي ثبت تصاوير و داده‌هاي بيشتر تصوير نهايي اشاره کرده است: «يک عکاس، فيلم‌بردار يا هر فردي شايد بخواهد با استفاده از چندين دستگاه با قابليت عکاسي، عکس بگيرد و آن‌ها را با يکديگر ترکيب کند تا به يک عکس پيوسته دست يابد. اين تصوير ترکيبي و پيوسته شايد ميدان ديد گسترده‌تري در اختيار افراد قرار دهد و همچنين شامل داده‌هاي بيشتري نسبت به هرکدام از عکس‌ها بطور جداگانه باشد.»

در اين پتنت تصويري از يک وسيله وجود دارد که طبق آن، مي‌توان چندين آيفون را به گونه‌اي در کنار يکديگر قرار داد تا بهترين پوشش ۳۶۰ درجه‌اي را داشته باشند و همچنين شاهد کمترين همپوشاني ميان آن‌ها خواهيم بود.

*وسيله مدنظر اپل براي ميزباني چندين آيفون

اپل اين وسيله را يک ساختار واحد تصويربرداري توصيف کرده و هدف از چنين دستگاهي را پشتيباني از دوربين‌ها در موقعيت‌هاي ثابت نسبت به يکديگر عنوان کرده. طبق ايده کوپرتينويي‌ها، آيفون‌ها يا ساير دستگاه‌ها بطور شعاعي در اطراف يک محور مرکزي قرار مي‌گيرند و بطور ۳۶۰ درجه محيط را پوشش مي‌دهند.

اگر در چنين دستگاهي کاربران از آيفون‌هاي يکسان استفاده کنند، کيفيت تصاوير آن‌ها يکسان خواهد بود و در نتيجه مي‌توان راحت‌تر آن‌ها را با يکديگر ترکيب کرد. با اين حال اپل تصور کرده که در اين سيستم از محصولات يکسان استفاده نمي‌شود:

«يکي از عواملي که روي کيفيت کلي عکس گرفته شده توسط دستگاه تاثير دارد، رزولوشن آن است که سايز و پيکربندي سنسور مي‌تواند براي آن محدوديت ايجاد کند. در حالي که برخي دستگاه‌ها بطور استاندارد مي‌توانند تصاوير با رزولوشن بالا بگيرند، تعدادي از آن‌ها قادر به چنين کاري نيستند. اين موضوع علاوه بر رزولوشن، درباره ميدان ديد هم صادق است.»

*کنترل آيفون‌ها از طريق يک آيپد

کوپرتينويي‌ها در پتنت اخير به اتصال آيفون‌ها به يکديگر با استفاده از شبکه واي فاي اشاره کرده‌اند. در اين پتنت علاوه بر يک ساختار واحد براي قرارگيري گوشي‌ها در کنار يکديگر، اپل از امکان کنترل و نظارت روي آيفون‌ها توسط يک آيپد اشاره کرده است.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر