logo

فاینال فانتزی ۷ در قالب یک بازی موبایل معرفی شد

منبع
مجله ديجي کالا
بروزرسانی

مجله ديجي کالا/ شرکت بازي‌سازي اسکوئر انيکس از يک بازسازي کاملا متفاوت از سري فاينال فانتزي ۷ رونمايي کرده است. بازي Final Fantasy VII: Ever Crisis قرار است داستان تمام قسمت‌هاي مختلف فاينال فانتزي ۷ را به صورت بازسازي شده و در قالب يک بازي موبايل، به طرفداران ارايه دهد. اين بازي موبايل براي اندرويد و iOS معرفي شده و در سال آينده ميلادي عرضه خواهد شد.

در حالي که اسکوئر انيکس مشغول بازسازي بزرگ فاينال فانتزي ۷ براي کنسول‌هاي بازي است، تصميم گرفته تا يک بازسازي کوچکتر هم از بازسازي فاينال فانتزي ۷ براي پلتفرم‌هاي موبايل بسازد. اين بازي که Final Fantasy VII: Ever Crisis نام گرفته، برخلاف بازسازي بزرگ کنسولي، روند بازي‌هاي اصلي را دنبال مي‌کند، اما کيفيتي بسيار بالاتر دارد.

فاينال فانتزي ۷ شامل چند بازي مختلف و يکي دو فيلم سينمايي و انيمه‌اي است. بازي Final Fantasy VII: Ever Crisis همه‌ي آن‌ها را در خود به صورت بازسازي شده جاي خواهد داد.

دقيقا مثل فاينال فانتزي ۷ اصلي، مبارزات کيفيت بيشتري از بازي اصلي دارند.
اين بازي موبايل دو حالت متفاوت دارد. زماني که در شهرها و محيط بازي گشت و گذار مي‌کنيد، محيط‌ها به شکل قديمي و اصلي فاينال فانتزي ۷ هستند و شخصيت‌ها هم ظاهري بانمک و کوچک (به اصطلاح چيبي) دارند. با اين حال، وقتي وارد مبارزت مي‌شويد، گرافيک بازي بالا مي‌رودد و شخصيت‌ها و دشمنان ظاهري واقع‌گرايانه پيدا مي‌کنند. مبارزات اين بازي موبايل مثل قسمت اصلي فاينال فانتزي ۷ به صورت نوبتي انجام مي‌شود.

بازي Final Fantasy VII: Ever Crisis قرار است اين بازي‌ها و فيلم‌ها را در خود جاي دهد:

Final Fantasy VII
Crisis Core: Final Fantasy VII
Dirge of Cerberus: Final Fantasy VII
Advent Children: Final Fantasy VII
داستان اين قسمت‌هاي مختلف همگي در اين بازي موبايلي دوباره تعريف خواهند شد. قرار است نويسنده‌ي مجموعه‌ي فاينال فانتزي ۷ يعني «کازوشيگه نوجيما» تعدادي صحنه‌ي جديد هم براي اين بازي موبايل بنويسد تا برخي صحنه‌ها بهتر روايت شوند.

با اينکه عرضه‌ي Final Fantasy VII: Ever Crisis براي سال آينده در نظر گرفته شده، اما قرار نيست با عرضه‌ي بازي، تمام محتواي آن را دريافت کنيم. اسکوئر انيکس برنامه دارد تا به صورت ماهانه، فصل‌هاي جديدي به بازي اضافه کند. بازي به اين شکل عرضه مي‌شود که در ابتداي کار، چهار بازي مخلتف براي انتخاب وجود خواهد داشت و هر کدام هم چند فصل اوليه دارند. با اين حال، هر ماه يک فصل جديد به هر چهار بازي اضافه خواهد شد.


بازي‌کننده‌ها اين انتخاب را دارند تا هر کدام از قصه‌ها را جدا از ديگري تجربه کنند و نيازي به دنبال کردن داستان به صورت پشت سر هم نيست.

هنوز نمي‌دانيم اسکوئر انيکس چگونه مي‌خواهد بازي را بفروشد و اينکه‌ آيا با يک بازي موبايل رايگان طرف هستيم که فصل‌هاي مختلف بازي‌ها در آن به صورت جداگانه فروخته مي‌شود يا اينکه يک بار بازي را خريداري و همه‌ي بازي‌ها و فصل‌ها را دريافت مي‌کنيم. با اين حال، به نظر مي‌رسد که مي‌توانيم انتظار داشته باشيم تا پس از اتمام قصه‌ها، اسکوئر انيکس نسخه‌اي کامل از بازي را روي پلتفرم‌هاي مختلف عرضه کند؛ دقيقا مثل کاري که با نسخه‌ي جيبي فاينال فانتزي ۱۵ (Final Fantasy XV: Pocket Edition) انجام داد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره