logo
  1. برگزیده
موبایل و بازی

هر آنچه درباره گلکسی A52 می‌دانیم

منبع
مجله ديجي کالا
بروزرسانی

مجله ديجي کالا/ گوشي گلکسي A51 به لطف عملکرد عالي و قيمت مناسب، در سال ۲۰۲۰ مورد توجه گسترده‌اي قرار گرفت. به همين خاطر سامسونگ براي ساخت جانشين آن يعني گلکسي A52 تحت فشار زيادي قرار دارد و بايد رضايت طيف وسيعي از کاربران را جلب کند.

اما گلکسي A52 دقيقا با چه ويژگي‌هايي راهي بازار خواهد شد؟ طي هفته‌هاي گذشته اطلاعات زيادي از اين گوشي فاش شده و در ادامه به آن‌ها مي‌پردازيم.

مدل ۴G و ۵G
در ابتدا برخي کاربران انتظار داشتند که فقط يک مدل گلکسي A52 با پشتيباني از اينترنت ۵G راهي بازار مي‌شود. اما طبق گزارش‌هاي منتشر شده، اين گوشي مانند نسل قبلي در دو مدل ۴G و ۵G به دست کاربران مي‌رسد. چنين اقدامي قابل پيش‌بيني بود زيرا اين يک گوشي مقرون به صرفه محسوب مي‌شود و در بسياري از مناطق جهان هنوز شبکه‌هاي ۵G آماده نشده‌اند.


تاريخ عرضه‌ي اين گوشي هم هنوز چندان مشخص نيست اما به نظر مي‌رسد در ماه جاري ميلادي حداقل راهي بازارهاي اروپا خواهد شد.

طراحي
اگر شايعات و تصاوير منتشر شده صحت داشته باشند، کليت طراحي اين گوشي شباهت زيادي به نسل قبلي دارد. ظاهرا اين گوشي از نمايشگر ۶.۵ اينچي تخت داراي حفره، حسگر اثر انگشت زير نمايشگر و ماژول دوربين نسبتا بزرگي بهره مي‌برد. از ديگر ويژگي‌هاي احتمالي آن هم مي‌توانيم به وجود جک هدفون و درگاه microSD در بدنه اشاره کنيم.

مشخصات سخت‌افزاري
اگرچه طراحي اين گوشي شباهت زيادي به نسل قبلي دارد، اما از نظر سخت‌افزاري شاهد ارتقاهاي مختلفي خواهيم بود. سامسونگ به تازگي توجه ويژه‌اي به رفرش ريت نمايشگر گوشي‌هاي ميان‌رده‌ي خود نشان داده و گلکسي A52 هم از اين قاعده مستثنا نيست. کاربران مدل ۴G اين گوشي مي‌توانند از نمايشگر اولد ۹۰ هرتز بهره ببرند و مدل ۵G هم با نمايشگر ۱۲۰ هرتز به دست کاربران مي‌رسد.

از طرف ديگر، برخلاف هر دو مدل نسل قبلي اين گوشي که مبتني بر تراشه‌هاي اگزينوس بودند، سامسونگ اين بار صرفا از تراشه‌هاي ساخت کوالکام استفاده کرده است. مدل LTE اين گوشي از اسنپدراگون ۷۲۰G بهره مي‌برد و مدل ۵G مبتني بر اسنپدراگون ۷۵۰G است. همچنين کاربران مي‌توانند از ۶ و ۸ گيگابايت حافظه رم و ۱۲۸ تا ۲۵۶ گيگابايت حافظه داخلي بهره ببرند.

انرژي هر دو مدل از طرف باتري ۴۵۰۰ ميلي‌آمپر ساعتي تامين مي‌شود و از شارژ سريع ۲۵ وات هم پشتيباني مي‌کنند. البته بايد خاطرنشان کنيم که خبري از قابليت شارژ بي‌سيم نخواهد بود.


دوربين اصلي اين گوشي هم مبتني بر سنسور ۶۴ مگاپيکسلي است و ظاهرا از قابليت لرزشگير اپتيکال هم بهره مي‌برد. در کنار آن هم اولترا وايد ۱۲ مگاپيکسلي و ماکرو ۵ مگاپيکسلي انجام وظيفه مي‌کنند و در ضمن نبايد سنسور تشخيص عمق ۵ مگاپيکسلي را از قلم بيندازيم. در حفره‌ي نمايشگر هم دوربين سلفي ۳۲ مگاپيکسلي تعبيه شده است.

قيمت
همانطور که گفتيم، گلکسي A51 به لطف قيمت مناسب و ويژگي‌هاي جذاب مورد توجه گسترده‌اي قرار گرفت. بر اساس گزارش‌هاي منتشر شده، مدل LTE اين گوشي با قيمت پايه‌ي ۳۴۹ يورو (۴۲۲ دلار) راهي بازار اروپا مي‌شود و کاربران براي خريد ارزان‌ترين مدل ۵G اين گوشي بايد ۴۲۹ يورو (۵۱۹ دلار) بپردازند.

اگرچه احتمالا قيمت اين گوشي در مناطق مختلف تا حدي تفاوت خواهد داشت، اما اين اطلاعات نشان مي‌دهند که گلکسي A52 با قيمت مشابه نسل قبلي راهي بازار مي‌شود. همچنين مانند نسل قبلي، به احتمال زياد اين گوشي هم به طور گسترده راهي بازارهاي جهاني خواهد شد. البته احتمالا در برخي کشورها، کاربران به فقط يکي از مدل‌هاي LTE يا ۵G دسترسي پيدا مي‌کنند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره