نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
موبایل و بازی

دروازه‌بان نامرئی FIFA 21 جلوی گل شدن توپ را می‌گیرد!

منبع
گيم فا
بروزرسانی
دروازه‌بان نامرئی FIFA 21 جلوی گل شدن توپ را می‌گیرد!

گيم فا/ تصور کنيد در حال بازي کردن FIFA 21 هستيد و در حالي که دروازه کاملا براي گل شدن شوت شما باز است، يک دروازه‌بان نامرئي از به ثمر رسيدن گل جلوگيري مي‌کند. اين چيزي است که براي u/ListenLopsided، يکي از کاربران وب‌سايت رديت (Reddit) اتفاق افتاد؛ اگر يک نيروي ناديدني مانع نمي‌شد، اين کاربر مي‌توانست توپ را کاملا از خط دروازه عبور دهد.

FIFA 21، آخرين نسخه‌ي منتشر شده از اين سري، در ماه اکتبر سال گذشته‌ي ميلادي وارد بازار شد. اين عنوان، با وجود گليچ‌هاي متعددي که در آن ديده شد، روي‌هم‌رفته توانست ديدگاه‌هاي مطلوبي را دريافت کند. البته اين عنوان جنجال‌هايي را هم به همراه داشت؛ همچون زماني که الکترونيک آرتس (Electronic Arts) متوجه شد که دست‌کم يکي از کارمندانش، بسته‌هاي کارت‌هاي FIFA 21 Ultimate Team را با قيمت‌هاي بسيار بالاي ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار مي‌فروخته است.

چند روز پيش، u/ListenLopsided براي نمايش يک باگ کاملا مشخص، ويديويي را در وب‌سايت رديت منتشر کرد. در اين ويديو، توپ بدون هيچ مانعي بر سر راه خود، به دروازه نزديک و نزديک‌تر مي‌شود و دقيقا زماني که از خط دروازه عبور مي‌کند، با يک ديوار نامرئي برخورد کرده و از دروازه خارج مي‌شود. با وجود اينکه توپ کاملا از خط دروازه عبور کرده است، سيستم بازي اين گل را ثبت نمي‌کند. مشخص نيست که اين مشکل در بازي شايع است يا خير، اما مطمئنا انتشار اين دست از ويديوها به نفع بازي نخواهد بود.

FIFA 21، بيست و هشتمين عنواني به حساب مي‌آيد که الکترونيک آرتس از سري FIFA منتشر کرده است. عناوين اين سري، همچون عناوين بزرگ ديگر، همواره باگ‌هايي را به همراه داشته‌اند. در لحظه‌ي مشاهده‌ي باگ موردبحث، بازوي دروازه‌بان حريف، زماني که قصد دارد براي گرفتن توپ به دروازه بازگردد، با تير عمودي دروازه برخورد مي‌کند.

اين احتمال وجود دارد که سيستم بازي در اين صحنه، به دليل برخورد بازوي دروازه‌بان با تير عمودي، به اشتباه دروازه‌بان را براي جلوگيري از ورود توپ به دروازه، در جاي درستي شناسايي کرده باشد. اينکه مشکل مذکور از کدنويسي‌هاي بازي است يا در کدهاي دروازه‌بان مشکلي وجود دارد، همچنان نامشخص باقي مي‌ماند.

در هر صورت، وجود چنين مشکلي در بازي FIFA 21، چندان با اهميت نخواهد بود. اين باگ به همان اندازه که باعث ناراحتي u/ListenLopsided شد، براي عنواني با موفقيت‌هاي FIFA 21 مشکلي کوچک و بسيار نادر به حساب مي‌آيد.

هر بازي، باگ‌هاي خود را دارد و اگر اين بدترين اتفاقي است که مي‌تواند در FIFA 21 رقم بخورد، آنگاه مي‌توان گفت که اين بازي در شرايط مطلوبي به سر مي‌برد. خوشبختانه، اين باگ در بازي بسيار نادر بوده و يا اينکه توسط الکترونيک آرتس کاملا برطرف شده است.

اگرچه، منصفانه است اگر بگوييم که وجود همين ايرادات کوچک، جذابيت و لذت کلي بازي را کم مي‌کند. به طور کلي، باگ‌ها بسيار ناراحت‌کننده هستند؛ مخصوصا اين باگ که مطمئنا مي‌تواند اوقات بسياري را تلخ کند.

 

 

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره