برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

فروش بخشی از شرکت سگا برای جبران ضررهای مالی

منبع
گيم فا
بروزرسانی
فروش بخشی از شرکت سگا برای جبران ضررهای مالی

گيم فا/ گزارش‌هاي جديد نشان مي‌دهند که شرکت سگا (Sega) در تلاش است براي جلوگيري از ضررهاي ناشي از همه‌گيري ويروس کرونا، بخش غربي مديريت محصولات آرکيد خود که تحت عنوان Sega Amusements International شناخته مي‌شود را به فروش رساند.

با شروع همه‌گيري ويروس کرونا در سال ۲۰۲۰ و محدوديت‌هاي ناشي از قرنطينه، بسياري بر اين اعتقاد بودند که صنعت بازي‌هاي ويدئويي مي‌تواند از اين فرصت بهترين استفاده را ببرد. با اين حال به نظر مي‌رسد اين اوضاع براي شرکت سگا که يکي از تجارت‌هاي عمده‌ي آن بخش  سرگرمي‌هاي آرکيد به شمار مي‌آيد، ضررهاي فراواني را به همراه داشته است؛ به طوري که اين شرکت در اواخر سال ۲۰۲۰ به فروش بخش مديريت محصولات آرکيد خود در کشور ژاپن پرداخت. حال گزارش‌هاي جديد نشان مي‌دهند که اين شرکت براي جبران ضررهايي که از شيوع ويروس کرونا دريافت کرده، قصد دارد بخش غربي محصولات آرکيد خود را نيز به فروش رساند.

بخش آرکيد غربي شرکت سگا که به Sega Amusements International معروف است به تازگي توسط آقاي پل ويليامز (Paul Williams) که به مدت ۲۰ سال در شرکت سگا مديريت همين بخش را بر عهده داشته، خريداري شد و اين معامله در مراحل نهايي خود قرار دارد. در واقع شرکت سگا در ماه مارس سال جاري بر روي وب‌سايت Sega Arcade خبر از فروش بخش آرکيد غربي خود داده بود.

در حالي که فروش بخش آرکيد مستقر در ژاپن که در اواخر سال ۲۰۲۰ رخ داد و به شرکت Genda واگذار شد، سبب گرديد که بيش از ۲۰۰ باجه آرکيد از مالکيت شرکت سگا در سراسر ژاپن خارج شود اما به نظر مي‌رسد فروش بخش Sega Amusements International نتيجه‌ي يکساني نخواهد داشت؛ زيرا اين بخش يک کنترل‌کننده‌ي کامل بر تمامي روند ساخت و ساز محصولات آرکيد به شمار نمي‌آمد و تنها در زمينه‌هاي جانبي به مانند ساخت محصولات آرکيد مستقل همراه با توليد ماشين آلات و قطعاتي که به تجارت بيشتر اين محصولات کمک کنند، فعاليت داشته است.

با اين حال، درست به مانند فروش بخش آرکيد ژاپن به Genda که در آن تمام ساختمان‌ها و دستگاه‌ها هم‌چنان برند سگا را خواهند داشت، فروش بخش غربي نيز وضعيت مشابهي دارد. در واقع تمام دستگاه‌هاي آرکيد بخش Sega Amusements International هم‌چنان نشان تجاري شرکت سگا را حفظ خواهند کرد؛ چرا که نام اين شرکت براي مشترياني که سال‌هاست به تجربه‌ي محصولات آرکيد مي‌پردازند، جذابيت فراواني دارد. بايد در نظر داشت که شرکت Genda تنها در کشور ژاپن فعاليت دارد اما خريدار بخش آرکيد غربي، مديريت تمام محصولات آرکيد شرکت سگا در اروپا و آمريکاي شمالي را تصاحب خواهد کرد.

با اين که شرکت سگا پس از فروش بخش‌هاي مديريت آرکيد ژاپن و غرب خود اعلام کرد قصد دارد تمرکز بيشتر خود را بر روي توسعه‌ي بازي‌ها براي بازي‌بازان خانگي قرار دهد اما به نظر مي‌رسد وضعيت مالي اين شرکت، هنوز اجازه‌ي انتشار گسترده‌ي بازي‌هاي ويدئويي در زماني نزديک را نخواهد داد.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره