logo
  1. برگزیده
موبایل و بازی

ساعت های هوشمند هواوی رسما معرفی شدند

منبع
ترنجي
بروزرسانی

ترنجي/ مراسم ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ هواوي در حال انجام است. در همين حال اخبار معرفي دستگاه هاي مختلف اين مراسم منتشر شده است. با يک جفت ساعت هوشمند آغاز مي کنيم. ساعت هوشمند هواوي Watch 3 و Watch 3 Pro با HarmonyOS و ۳ روز عمر باتري رسما معرفي شدند.

از آخرين باري که هواوي ساعت هوشمند پرچمداري را منتشر کرد چهار سال مي گذرد. البته مي دانيم که سري GT از نظر توانايي محدود هستند. حالا اما سرانجام ساعت هاي جديد هواوي اينجا هستند و يکي از اولين دستگاه هاي HarmonyOS 2.0 به شمار مي روند.

در واقع اينجا دو مدل وجود دارد، هواوي Watch 3 و Watch 3 Pro که مدل دوم داراي بدنه متفاوت (ساخته شده با مواد بهتر) و عمر باتري طولاني تر است. ما با مدل پايه شروع خواهيم کرد.

ساعت هوشمند هواوي Watch 3
اين نسل ساعت هوشمند هواوي از يک دکمه چرخشي سه بعدي برخوردار است که در نقطه دکمه بالايي سمت راست جاي مي گيرد. هواوي استدلال مي کند که اين يک روش بصري براي جابه جا شدن در رابط کاربر است. همچنين در برابر شرايط خاص آب و هواي مقاوم است. يعني برخلاف صفحه هاي لمسي، با دستاني مرطوب و حتي دستکش دار کار مي کند.

تغيير ديگر، باريک شدن حاشيه اطراف نمايشگر تا حد ممکن بود. پنل 1.43 اينچي AMOLED بزرگتر از ساعتهاي قبلي اين شرکت بوده، اما هنوز در همان اندازه بدنه طراحي شده است. اين نمايشگر بسيار روشن است و مي تواند به ۱۰۰۰ نيت برسد و تراکم پيکسل را در 326ppi نگه مي دارد.

صفحه نمايش توسط شيشه تقويت شده محافظت مي شود، بدنه ساعت از فولاد با کيفيت و پشت آن از سراميک ساخته شده است. هواوي چندين طراحي مختلف را براي ساعت ايجاد کرده است:

۱- Active (با بند سيليکوني)
۲- Classic (بند چرمي)
۳- Elite (نوار فلزي)
۴- Classic (گروه Milanese)

مجموعه سنسورها در پشت شامل ضربان قلب و اکسيژن خون (SpO2) و همچنين يک سنسور دماي پوست است. اينها بصورت شبانه روزي کار مي کنند، ساعت همچنين داراي پايش استرس ۲۴ ساعته و رديابي خواب است. همه اينها مي تواند به شما در تشخيص مشکلات سلامتي کمک کند.

هواوي Watch 3 به تنهايي نيز قابل استفاده است. اين ساعت هوشمند از eSIM است، که به آن يک اتصال 4G مي دهد و البته مي تواند تماس ها را مديريت کند. همچنين برخي از آهنگ ها را از Huawei Music پخش مي کند و آن را به هدفون هاي بلوتوث شما مي فرستد. جالب است که تماس هاي ويدئويي نيز پشتيباني مي شوند، اگرچه بدون دوربين روي ساعت شما، کمي يک طرفه خواهند بود.

هواوي افتخار مي کند که AppGallery را به ساعت آورده است. اين بدان معناست که شما مي توانيد برنامه هاي HarmonyOS را مستقيماً روي ساعت دانلود و نصب کنيد، يعني بدون نياز به تلفن هوشمند. اين شرکت در حال حاضر با چندين توسعه دهنده از خارج از چين همکاري کرده است که نرم افزار خود را به سيستم عامل جديد وارد مي کنند.

از آنجا که بسياري از برنامه ها را نصب خواهيد کرد، اکنون رايط کاربري داراي توانايي زوم و زوم بک است که راهي سريعتر از پيمايش در ليست برنامه ها به شمار مي رود.

عمر باتري در حالت استاندارد ۳ روز با 4G فعال اندازه گيري شده است. اين براي يک ساعت هوشمند کاملا مناسب است. شما مي توانيد حالت Ultra-Long Lasting Mode را فعال کنيد، که مي تواند باتري را به ۱۴ روز برساند در حالي که عملکرد مهم را فعال نگه داريد: پايش حالت تمرين، تماس بلوتوث و حتي صفحه هاي متحرک در کنار حسگر SpO2.

صحبت از حالت هاي تمريني شد وب بايد بگوييم که اين ساعت از بيش از ۱۰۰ حالت از جمله ۱۷ حالت تمرين حرفه اي (فضاي باز و داخلي) پشتيباني مي کند. تشخيص سقوط کاربر وجود دارد که در صورت صدمه ديدن مي تواند از اتصال eSIM براي ارسال SOS استفاده کند.


ساعت هوشمند هواوي واچ ۳ پرو
هواوي واچ ۳ پرو به دنبال ظاهري کلاسيک تر است، بنابراين حاشيه اي در اطراف نمايشگر دارد. همانطور که اشاره کرديم، جنس بدنه و عمر باتري است که Pro را از مدل عادي متمايز مي کند، به علاوه يک ويژگي اضافي.

بدنه ساعت از تيتانيوم ساخته شده است، قاب پشتي سراميک بوده و صفحه نمايش توسط شيشه ياقوت کبود محافظت مي شود. با 4G فعال بودن و در حالت Ultra-Long ماندگاري باتري ۵ روز طول مي کشد.

اين يکي از اولين ساعت هايي است که از گيرنده دو بانده GPS (باند هاي 1 و 5) بهره مي برد که حتي در محيط هاي متراکم شهر نيز وضعيت دقيق تر و پايدارتري را ارائه مي دهد.

نظر شما درباره ساعت هاي هوشمند جديد هواوي چيست؟

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم