logo

ویندوز ۱۱ چه زمانی به دست کاربران می‌رسد؟

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
ویندوز ۱۱ چه زمانی به دست کاربران می‌رسد؟

ديجياتو/ در هفته‌هاي اخير شاهد لو رفتن بسياري از امکانات ويندوز ۱۱ بوديم. دقايقي پيش بالاخره کمپاني ساکن ردموند، از اين نسخه رونمايي کرد. اما سوالي که احتمالا براي بسياري از ما پيش آمده اين است که ويندوز ۱۱ از چه زماني براي کاربران در دسترس خواهد بود؟

در حالي که مايکروسافت از سال‌ها قبل اعلام کرده بود که ويندوز ۱۰ آخرين نسخه ويندوز خواهد بود و در طول سال‌ها، به روز رساني‌هاي سالانه براي آن ارائه مي‌شود اما در نهايت ويندوز ۱۱ با رابط کاربري جديد معرفي شد.

مايکروسافت قصد دارد نسخه عمومي ويندوز ۱۱ را در تعطيلات سال جاري ميلادي، در ماه نوامبر يعني ميانه‌هاي آبان تا آذر ماه به کاربران ارائه کند. البته از هفته آينده نسخه آزمايشي (تستر) ويندوز ۱۱ ارائه مي‌شود.



 

در ويندوز ۱۱ لبه‌هاي پنجره‌ها گرد‌تر شده و آيکون‌هاي پيش فرض شامل دکمه استارت و دکمه جستجو در مرکز تسکبار به چشم مي‌خورند. علاوه بر اين حالا خبري از کاشي‌هاي زنده در منوي استارت نيست و به جاي آن آيکون‌هاي ساده در نظر گرفته شده است. البته اگر علاقه‌اي به محل جديد قرارگيري منوي استارت و دکمه‌هاي تسکبار نداريد، مي‌توانيد مانند ويندوز ۱۰ آن‌ها را به سمت چپ منتقل کنيد. در اين حالت، طراحي آيکون‌ها هم تغيير مي‌کند و شبيه ويندوز ۱۰ مي‌شود.

از قابليت‌هاي جديد امکان چينش ساده‌تر پنجره‌ها است که به سادگي با بردن نشانگر ماوس روي دکمه‌هاي باز و بسته کردن پنجره‌ها نمايش داده مي‌شود. علاوه بر اين ژست‌هاي لمسي جديدي به سيستم عامل اضافه شده تا کارايي نمايشگرهاي لمسي يا تبلت‌ها بهبود پيدا کند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره