logo

سونی از دوربین ZV-E10 برای ولاگر‌ها رونمایی کرد

منبع
ديجي کالا
بروزرسانی
سونی از دوربین ZV-E10 برای ولاگر‌ها رونمایی کرد

ديجي کالا/ شرکت ژاپني سوني از دوربين ZV-E10 رونمايي کرد که يک دوربين با اندازه‌ي سنسور APS-C و قابليت تعويض لنز‌ براي ولاگرهاست. با توجه به رونمايي سوني از دوربين ZV-E10 با سنسور بزرگ‌تر و قابليت تعويض لنز، به نظر مي‌رسد که اين شرکت در حال گام برداشتن در مسيري است که با دوربين ZV-1 آغاز کرده است.

همان گونه که مي‌دانيد سوني دوربين ZV-1 را برپايه‌ي دوربين کامپکت RX100 توسعه داده است. با اين وجود سوني در زمان توسعه‌ي دوربين ZV-E10 از بسياري از ويژگي‌هاي دوربين سوني آلفا ۶۱۰۰ استفاده کرده و اين ويژگي‌ها را به‌گونه‌اي تغيير داده است که اين دوربين جديد به دوربيني مناسبي براي فيلم‌برداري تبديل شود.

از جمله ويژگي‌هاي جديد دوربين سوني ZV-E10 مي‌توان به استفاده از نمايشگر چرخان، حذف منظره‌ياب الکترونيکي براي کاهش وزن دستگاه، استفاده از ميکروفون جهت‌دار داراي سه کپسول براي ضبط صدا به بهترين شکل ممکن در زمان فيلم‌برداري و اضافه شدن دکمه‌ي جديدي و جايگزين کردن دکمه‌ي چرخان با آن براي تغيير حالت دوربين از عکاسي به فيلم‌برداري اشاره کرد.



نگاهي به مشخصات سخت‌افزاري اين دوربين نشان مي‌دهد که اين دستگاه همانند دوربين سوني آلفا ۶۱۰۰ داراي سنسور ۲۴٫۲ مگاپيکسلي است. همچنين اين دوربين با وجود اينکه داراي لرزشگير تصوير با استفاده از حرکت سنسور نيست، اما سوني در اين دوربين از لرزشگير تصوير ديجيتال استفاده کرده است که با کراپ کردن ويديو لرزش‌هاي تصوير را حذف مي‌کند.

کاربران مي‌تواند در اين دوربين از تمامي لنز‌هاي سوني با مانت E استفاده کنند و لازم به گفتن نيست که اين دوربين از لنز‌هاي ساخته شده توسط شرکت‌هاي ديگر با مانت E هم پشتيباني مي‌کند. دوربين سوني ZV-E10 در زمان فيلم‌برداري مي‌تواند اين کار با رزولوشن ۴K و به صورت ۳۰ فريم در ثانيه انجام دهد. اين دوربين همچنين توانايي ضبط فيلم‌هاي اسلوموشن با رزولوشن ۱۰۸۰p و به صورت ۱۲۰ فريم در ثانيه را هم دارد.

در ضمن اين دوربين چه در زمان فيلم‌برداري با رزولوشن ۴K و چه به صورت اسلوموشن مي‌تواند که اين کار را با حداکثر ميزان بيت‌ريت ۱۰۰ مگابيت بر ثانيه انجام دهد. اين دوربين همچنين در زمان فيلم‌برداري مي‌تواند چشم را تشخيص دهد و بر روي فوکوس کند و توانايي تشخيص سوژه‌هاي انساني و حيوان‌ها را هم دارد.



از جمله قابليت‌هاي مخصوص اين دوربين براي ولاگر‌ها مي‌توان به افکت‌هايي براي نرم کردن پوست، محو کردن پس‌زمينه‌ي قرار گرفته در پشت سر سوژه با زدن يک دکمه و با تغيير گشودگي ديافراگم و وجود تنظيماتي که در زمان قرارگيري يک شي در نزديکي دوربين، دوربين بر روي آن فوکوس کند، اشاره کرد.

کاربران همچنين مي‌توانند که دوربين ZV-E10 را به‌راحتي با متصل کردن آن به کامپيوتر يا يک گوشي هوشمند به وب‌کم تبديل کنند و با اين کار به استريم کردن فيلم بپردازند. اين دوربين داراي USB Video Class و USB Audio Class براي متصل کردن کردن لوازم جانبي مختلف است.

سوني در اين دوربين از باتري جديد NP-FW50 استفاده کرده است و اين دوربين داراي يک جاي مموري کارت UHS-I SD است که در کنار محل قرارگيري باتري قرار دارد. از جمله قابليت‌هاي مربوط به اتصال اين دوربين مي‌توان به پشتيباني آن از جک هدفون، جک ميکروفون، پورت USB براي انتقال فايل‌ها و شارژ کردن دوربين و پورت ميکرو HDMI اشاره کرد.

سوني دوربين ZV-E10 را در دو رنگ مشکي و سفيد و با قيمت ۷۰۰ دلار براي بدنه‌ي تنها عرضه مي‌کند. همچنين کاربران مي‌توانند اين دوربين را با لنز کيت ۱۶-۵۰mm f/3٫۵-۵٫۶ OSS و با قيمت ۸۰۰ دلار تهيه کنند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره