logo
جذاب ترین هابرگزیده
موبایل و بازی

سریال انفجار گلکسی‌های سامسونگ ادامه دارد!

منبع
ترنجي
بروزرسانی
سریال انفجار گلکسی‌های سامسونگ ادامه دارد!

ترنجي/ اين طبيعي است که در دنياي امروزي، محصولات الکترونيکي در برخي موارد دچار حادثه شوند. اما اين بار، گوشي اقتصادي سامسونگ وارد داستان شده است. انفجار گوشي Galaxy A21، يکي از اخبار جديد و داغ است. حال، سامسونگ در مورد اين موضوع بيانيه‌اي رسمي صادر کرده است.

انفجار گوشي Galaxy A21 و واکنش رسمي مقامات اين کمپاني
ديروز در خبرها خوانديم که گلکسي اي ٢١ و انفجار آن، سبب تخليه هواپيما شده است. سفر اين هواپيما، به دليل حادثه‌اي غير منتظره با مشکلاتي مواجه شده بود.

حال GizChina گفته است اخيراً گزارشي مبني بر انفجار يک گوشي در هواپيماي فرودگاه بين المللي سياتل – تاکوما منتشر شده است. اندکي پس از فرود هواپيماي مورد اشاره، يک حادثه در بين مسافران نيز رخ داده است. اين حادثه، مربوط به انفجار سامسونگ Galaxy A21 مي‌باشد. در ابتدا، ظاهراً اين گوشي ناگهان داغ شده است. در نهايت، مشکل تبديل به فاجعه مي‌شود. به همين صورت، گلکسي اي ٢١ منفجر مي‌شود. خوشبختانه مهمانداران هواپيما، واکنش سريعي به اين موضوع داشتند. در نهايت، آن‌ها توانستند با موفقيت آتش مربوط به اين انفجار را خاموش کنند و جان مسافران را نجات دهند. با اين حال، حادثه اين گوشي سبب سوختن کامل باتري و خود گوشي شده است. به دليل دود عظيم ناشي از انفجار سامسونگ Galaxy A21، مسافران مجبور به خروج از بخش اضطراري هواپيما شدند. در کل، اين حادثه سر و صداي زيادي به پا کرد.


خوشبختانه، هر ١٢٩ مسافر و ۶ خدمه اين پرواز، در سلامتي کامل به سر مي‌برند. اما در اين بين، دو نفر به بيمارستان اعزام شدند تا وضعيت جراحات آنان بررسي شود. سخنگوي بندر سياتل، مصاحبه‌اي از جزئيات اين حادثه برداشته است. او در خلاصه صحبت‌هاي خود، مي‌گويد که پس از تحقيقات زياد، گوشي مورد اشاره کاملاً سوخته و غير قابل تشخيص است. با اين حال، در مصاحبه با يکي از افسران پليس بندر سياتل، مسافر اعلام کرده است که مدل گوشي او که منفجر شده است، Galaxy A21 مي‌باشد. دستگاه به قدري سوخته است که با وجود بقاياي آن، نمي‌توان تشخيص داد که چه مدلي است.

سامسونگ و تحقيقات گسترده براي پيدا کردن علت اين حادثه


بايد بگوييم که در حال حاضر، هيچ تأييد رسمي مبني بر مدل اين گوشي، يعني Galaxy A21 وجود ندارد. با اين وجود، کمپاني کره‌اي سامسونگ به تازگي بيانيه‌اي را در مورد اين حادثه منتشر کرده است. اين کمپاني، اعلام کرد که امنيت مشتريان آن، همچنان اولويت اول است. بنابراين، آن‌ها قول داده‌اند تا تحقيقات کاملي را در باب اين موضوع انجام دهند. پس از بررسي، سامسونگ تشخيص مي‌دهد که Galaxy A21هاي معيوب را جمع آوري کند يا خير. براي يادآوري، گلکسي اي ٢١ يک گوشي اقتصادي است که پيش از اين با باتري ۴,٠٠٠ ميلي آمپر ساعتي معرفي شده بود. توجه داشته باشيد که هر محصولي با باتري ليتيوم يوني، در معرض خطر انفجار غير منتظره قرار دارد. بنابراين، بايد مواظب اين دستگاه‌ها باشيم.

اما اين مورد، يک بحث جداگانه در خود دارد. هر چه که باشد، گلکسي اي ٢١ منفجر شده، قطعاً مورد سالمي نبوده است. يا حداقل، کاربر رفتار مناسبي با آن نداشته است. اما بهتر است هرچه زودتر متوجه عيب اين محصولات شويم تا حوادث بدتري پيش نيايند. از سوي ديگر، ممکن است اين موضوع تقصير Galaxy A21 نبوده باشد. اين اولين باري نيست که سامسونگ با چنين حوادثي مواجه مي‌شود. برجسته‌ترين حادثه‌اي که براي سامسونگ رخ داد، مربوط به گوشي Galaxy Note 7 2016 بود. جايي که سامسونگ مجبور به بازپس گيري اين گوشي و ضرري هنگفت شد. با اين حال، اين اقدام براي خدشه دار نشدن بيشتر کمپاني، لازم بود.

نظر شما چيست؟ آيا موضوع انفجار سامسونگ Galaxy A21، واقعاً تقصير سامسونگ است؟ فکر مي‌کنيد که علت حادثه چه بوده باشد؟

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم