logo

مجوزهای امنیتی مبتنی بر حریم خصوصی اندروید 11 راهی گوشی‌های قدیمی می‌شوند

منبع
ديجياتو
بروزرسانی
مجوزهای امنیتی مبتنی بر حریم خصوصی اندروید 11 راهی گوشی‌های قدیمی می‌شوند

ديجياتو/ تنظيم مجدد خودکار مجوزهاي امنيتي اندرويد ۱۱، ويژگي که سيستم عامل دسترسي اپليکيشن‌ها به قابليت‌هاي حساس گوشي‌ها مانند دوربين يا فضاي ذخيره‌سازي را در صورت عدم استفاده براي چندين ماه محدود مي‌کند، براي گوشي‌هاي قديمي نيز عرضه مي‌شود.

سال گذشته اين قابليت با اندرويد ۱۱ عرضه شد، اما به زودي تمام گوشي‌هاي مجهز به اندرويد ۶ به بالا اين ويژگي را دريافت خواهند کرد. به گفته گوگل، در آينده نزديک ميلياردها گوشي توليد شده از سال ۲۰۱۵ به بعد به چنين قابليتي مجهز مي‌شوند.

به منظور محافظت از حريم خصوصي، اگر برنامه‌‌اي اجازه دسترسي به گوشي را داشته باشد و براي مدت‌ها مورد استفاده قرار نگيرد، اجازه دسترسي آن اپليکيشن منقضي شده و نگراني از اين بابت وجود نخواهد داشت.

روي گوشي بسياري از کاربران اپليکيشن‌هايي وجود دارند که شايد تا ماه‌ها باز نشوند و گوگل براي جلوگيري از دسترسي اين برنامه‌ها، ويژگي امنيتي مذکور را طراحي کرده است. به گفته گوگل، گوشي‌هايي که از خدمات گوگل پلي و اندرويد ۶ به بالا استفاده مي‌کنند، اين قابليت را دريافت خواهند کرد. با اين حال براي برنامه‌هايي که اندرويد ۱۱ را هدف قرار نمي‌دهند، بايد اين گزينه به صورت دستي براي آن‌ها فعال شود.

گوگل مي‌گويد اپ‌هايي که در پس زمينه فعاليت مي‌کنند، ممکن است از کاربر بخواهند اين ويژگي را غيرفعال کند. اين قابليت براي گوشي‌هاي با اندرويد ۶ به بالا که از خدمات گوگل پلي سرويس استفاده مي‌کنند، در ماه آذر (دسامبر) منتشر خواهد شد. البته انتظار مي‌رود تمام دستگاه‌هاي مدنظر اين کمپاني تا فصل اول ۲۰۲۲ به چنين قابليتي مجهز شوند.

اجازه دسترسي به اپليکيش‌هاي مختلف هميشه مي‌تواند نگراني‌هايي را ايجاد کند، مخصوصا براي برنامه‌هايي که استفاده کمي از آن‌ها داريم. البته مي‌توان هميشه به طور دستي دسترسي‌ها را بست اما با اين ويژگي اگر چنين کاري را فراموش کنيد هم جاي نگراني وجود نخواهد داشت و خود سيستم عامل بعد از مدتي دسترسي‌ها را غيرفعال مي‌کند.

در کانال آي‌تي و ™CanaleIT هم کلي عکس و ويدئوي دسته اول و جذاب داريم