نماد آخرین خبر

زنده کردن دوباره مک بوک‌های قدیمی با سیستم عامل کروم فلکس گوگل

منبع
سخت افزار
بروزرسانی

سخت افزار/ آیا یک مک بوک قدیمی در منزل خود دارید که یک گوشه بدون استفاده رها شده است؟ برای شما خبر خوبی داریم. سیستم عامل کروم فلکس گوگل (Google Chrome OS Flex) می‌تواند دوباره آن را زنده کند. در ادامه با جزییات بیشتر این خبر همراه ما باشید.

سیستم عامل کروم فلکس گوگل
 
اگر در حال حاضر یک مک قدیمی دارید که قادر به اجرای آخرین بروزرسانی سیستم عامل macOS نیست، به جای این که دستگاه خود را دور بیندازید و آن را به مجموعه ضایعات الکترونیکی اضافه کنید، می‌توانید از سیستم عامل کروم فلکس گوگل برای زنده کردن مجدد آن استفاده نمایید. آخرین تلاش گوگل به کاربران امکان دسترسی زودهنگام و فرصتی برای احیای سخت افزار مک قدیمی خود را به جای دور انداختن آن می‌دهد. گوگل در این باره ادعا می‌کند که نصب سیستم عامل کروم فلکس بسیار آسان است و روی هر دو رایانه مک و ویندوز کار می‌کند. علاوه بر این جایگزینی سیستم عامل موجود با کروم فلکس فقط چند دقیقه طول می‌کشد. این شرکت همچنین جزییاتی را در وب سایت خود در مورد نحوه شروع اجرای سیستم عامل روی دستگاه‌های قدیمی‌تر، با مراحل نصب آن در زیر ارائه کرده است.

مراحل نصب
مرحله 1: یک درایو USB قابل بوت کردن Chrome OS Flex ایجاد کنید تا این سیستم عامل را قبل از نصب آن امتحان کنید.

مرحله 2: وقتی آماده شدید، Chrome OS Flex را روی رایانه شخصی یا مک خود نصب کنید تا سیستم عامل شما را جایگزین کند.

مرحله 3: شما می‌توانید سیستم عامل Chrome OS Flex را از طریق درایو USB یا شبکه، به دستگاه‌های بیشتری در سازمان خود منتقل کنید.

شما در حقیقت پس از اتمام نصب این سیستم عامل، رایانه «مک» (Mac) یا «ویندوز» (Windows) قدیمی خود را به «کروم بوک» (Chromebook) تبدیل کرده‌اید. این یک خبر عالی برای کاربرانی است که سخت افزار قدیمی آن‌ها نمی‌تواند با بروزرسانی‌های جدیدتر و پرتوقع‌تر سیستم عامل سازگاری داشته باشد. گوگل در تلاش است افراد، مدارس و کسب و کارها را تشویق کند تا پلتفرم خود را دانلود کنند تا بتوانند «به راحتی محاسبات مدرن با مدیریت مبتنی بر فضای ابری را امتحان کنند» و در عین حال طول عمر رایانه‌های نسل قبل را افزایش دهند. به گفته این غول فناوری، سیستم عامل فلکس او همان ظاهر و احساسی را دارد که سیستم عامل کروم با هر کروم بوک خود ارائه می‌دهد؛ زیرا بر اساس کد یکسانی ساخته شده است.

برنامه‌های کروم فلکس
برنامه‌های موجود در سیستم عامل کروم فلکس شامل «دستیار گوگل» (Google Assistant)، «مرورگر کروم» (Chrome browser) و «اشتراک گذاری نزدیک» (Nearby Sharing) است. متاسفانه، اگر در تلاش برای اجرای یکپارچه برنامه‌های اندرویدی، امیدوار بودید که فروشگاه «پلی استور» (Play Store) گوگل را نیز ببینید، باید بگوییم که شانسی برای این کار نخواهید داشت. گوگل بیان می‌کند که محدودیت‌هایی در سطح سیستم عامل خود وجود دارد که باعث وجود برخی تفاوت‌های آشکار می‌شود و این یکی از آن‌هاست. در نهایت باید گفت که این سیستم عامل گوگل بلافاصله پس از پایداری در اختیار کاربران در مدارس، خانه‌ها و سازمان‌ها قرار می‌گیرد و برای این افراد، استفاده از آن بدون هزینه اضافی خواهد بود. با این حال، هزینه مدارس و مشاغلی که از CloudReady استفاده می‌کنند، همچنان ادامه خواهد داشت.

شما درباره سیستم عامل کروم فلکس گوگل چه نظری دارید؟ تا چه حد آن را کاربردی می‌دانید و آیا این ایده برای زنده کردن دوباره مک بوک‌های قدیمی مناسب است؟ نظراتتان را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره