نماد آخرین خبر

اینتل پردازنده‌های معیوب را پس نخواهد گرفت

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی
اینتل پردازنده‌های معیوب را پس نخواهد گرفت

شهر سخت افزار/ اینتل بالاخره توضیحات دقیقی درباره مشکلات ناپایداری نسل سیزدهم و چهاردهم از پردازنده‌های Core ارائه کرد. خبر بد اینکه خبری از پس گرفتن پردازنده‌های معیوب یا حتی راه‌حل قطعی نیست و باید منتظر اتمام بررسی‌های اینتل ماند.

اینتل به تعدادی سؤال درباره مشکل ناپایداری پردازنده‌های نسل سیزدهم و چهاردهم پاسخ داده است. سؤالات رسانه The Verge از اینتل پس از بیانیه‌ای اخیر این کمپانی مطرح شده است. در آن بیانیه اینتل پاسخ قانع‌کننده‌ای ارائه نکرده بود. پاسخ‌های جدید اینتل بالاخره مشخص می‌کند که کاربران باید چکار کنند و اگر پردازنده‌شان دچار مشکل شده، چه اقداماتی باید انجام دهند.

توضیحات جدید اینتل درباره مشکل ناپایداری نسل 14 و 13
برای اولین بار، اینتل تأیید کرد که مشکل ناپایداری ممکن است نه‌تنها پردازنده‌های K، بلکه نسخه‌های غیر K یا ضریب بسته ۶۵ واتی را هم دچار مشکل کند.


مهم‌ترین موضوعی که اینتل اعلام کرد، نبود هیچ برنامه‌ای برای پس گرفتن پردازنده‌های معیوب یا تعویض آنها با نمونه سالم است. به این ترتیب همه خریدارانی که با مشکل ناپایداری روبرو هستند، باید پردازنده‌های خود را به‌طور غیرقابل‌برگشت معیوب فرض کنند و حتی به‌روزرسانی میکروکد آینده نیز این مشکل را برطرف نخواهد کرد.

علاوه بر این، کاربرانی که قبلاً تلاش کرده‌اند پردازنده‌های خود را به‌دلیل این مشکل مرجوع کنند (RMA)، اکنون می‌توانند دوباره با پشتیبانی اینتل تماس بگیرند و درخواست رفع مشکل نرم افزاری کنند.

حتی اگر پردازنده کاربر مشکل ناپایداری نداشته باشد، همچنان باید فریم‌ور جدید مادربرد خود را فلش کنند تا تنظیمات کمتر مشکل‌ساز اینتل اعمال شود و شانس ناپایداری در آینده را کاهش بدهد.

اینتل مکرراً تأکید کرده که بررسی‌ها برای یافتن ریشه مشکلات و راه‌حل احتمالی برای آن هنوز ادامه دارد و حتی پردازنده‌های موبایل نیز دیگر بدون مشکل در نظر گرفته نمی‌شود. در نهایت اینتل به صراحت بیان داشته که قرار نیست فروش پردازنده‌ها نسل ۱۳ و ۱۴ متوقف شود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره