نماد آخرین خبر
  1. جذاب ترین ها
  2. برگزیده
موبایل و بازی

آپدیت HyperOS 2.0 برای کدام‌یک از دستگاه‌های شیائومی ارائه نخواهد شد؟

منبع
آي تي رسان
بروزرسانی
آپدیت HyperOS 2.0 برای کدام‌یک از دستگاه‌های شیائومی ارائه نخواهد شد؟

آی تی رسان/ انتشار اطلاعات پیرامون رابط کاربری HyperOS 2.0 شیائومی اخیرا در فضای اینترنت آغاز شده است. این موضوع نشان می‌دهد که کمپانی چینی کار روی توسعه ورژن آینده HyperOS را واقعا آغاز کرده است.

بر اساس گزارش‌ها نسخه تست توسعه‌دهندگان برای برخی دستگاه‌های منتخب در چین نیز آماده شده است. با این‌حال هم‌اکنون یکی از پرسش‌های بدون پاسخ این است که به‌روزرسانی HyperOS 2.0 برای کدام‌یک از دستگاه‌های شیائومی قابل دسترس نخواهد بود؟ اکنون فهرست کاملی از دستگاه‌هایی که واجد شرایط دریافت آپدیت آینده HyperOS نیستند؛ در فضای مجازی منتشر شده است.

این فهرست بر اساس سوابق به‌روزرسانی پیشین شیائومی و سیاست‌های کمپانی چینی تنظیم شده است. اگرچه صحت این فهرست به‌طور 100 درصدی قابل تائید نیست؛ اما بابت درستی اطلاعات مندرج در آن می‌توان تا حد زیادی مطمئن بود.

با توجه به گزارش‌های پیشین، رابط کاربری HyperOS 2.0 شیائومی تغییرات عمده‌ای را در بخش نرم‌افزار اعمال می‌کند. برخی از این تغییرات شامل آیکون‌ها و انیمیشن‌های به‌روزرسانی شده، سفارشی‌سازی بهتر در سراسر سیستم و بهبود امنیت کلی سیستم‌عامل هستند. همچنین شیائومی قصد دارد تا سرعت انتشار به‌روزرسانی برای دستگاه‌های واجد شرایط دریافت HyperOS 2.0 را افزایش دهد.

بر اساس گزارش‌ها به‌روزرسانی کندتر یکی از دغدغه‌های اصلی کاربران MIUI و HyperOS 1.0 بوده است. فهرست کامل دستگاه‌هایی که به‌روزرسانی HyperOS 2.0 شیائومی را به‌طور رسمی دریافت نمی‌کنند؛ به شرح زیر است:

ردمی نوت 11
ردمی نوت 11S
ردمی نوت 11 پرو 4G
ردمی نوت 11 پرو 5G
ردمی نوت 11 پرو پلاس 5G
ردمی نوت 12 پرو 4G
ردمی 10C
پوکو X4 پرو 5G

پوکو M4 پرو 4G
پوکو M4 پرو 5G
شیائومی 10
شیائومی 10S
شیائومی 10S اولترا
شیائومی 10 پرو
شیائومی پد 5
شیائومی پد 5 پرو
شیائومی پد 5 پرو 5G

 
بنابراین مجموعا 17 دستگاه در آستانه اتمام دوران پشتیبانی نرم‌افزاری خود هستند و از این رو دیگر هیچ آپدیتی را دریافت نخواهند کرد. بعلاوه HyperOS 2.0 دقیقا همانند HyperOS 1.0 بر پایه 2 سیستم‌عامل اندروید 14 و اندروید 15 منتشر خواهد شد.

دستگاه‌های دارای اندروید 13 و نسخه‌های قدیمی‌تر از آن رسما به دوران پایان پشتیبانی خود رسیده‌اند و از این رو هیچ‌گونه به‌روزرسانی جزئی یا عمده‌ای را دریافت نخواهند کرد. HyperOS 1.0 بر پایه اندروید 13 آخرین به‌روزرسانی عمده برای این دستگاه‌ها محسوب می‌شود. چنان‌چه دستگاهی با وعده دریافت به‌روزرسانی‌های اصلی برای مدت 2 سال و آپدیت‌های امنیتی برای مدت 3 سال عرضه شده باشد؛ در این‌صورت برای دریافت آپدیت‌ HyperOS 2.0 و حتی به‌روزرسانی‌های جزئی هیچ شانسی نخواهد داشت.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره