برای مشاهده نسخه قدیمی وب سایت کلیک کنید
logo

شوخی کاربران با سوکت عظیم الجثه LGA 7529 اینتل

منبع
شهر سخت افزار
بروزرسانی
شوخی کاربران با سوکت عظیم الجثه LGA 7529 اینتل

شهر سخت افزار/ تصاویر جدیدی از سوکت پردازنده نسل بعدی LGA 7529 اینتل منتشر شده است که اندازه عظیم آن را نشان می‌دهد. برخی کاربران هم این سوکت غول پیکر اینتل را دست آویز شوخی قرار داده‌اند. تصاویر جالب را در ادامه ببینید.

طبق شایعات و تصاویر افشا شده اینتل یک سوکت جدید به نام LGA 7529 برای پردازنده‌های نسل بعدی Xeon توسعه داده است که می بایست 7529 پین (پایه) داشته باشد.این سوکت برای پردازنده‌های Granite Rapids و Sierra Forest اینتل مورد استفاده قرار می گیرد که هر دو از خانواده Xeon هستند.

بر اساس تحلیل‌های صورت گرفته بر روی تصاویر و اطلاعات افشا شده، تخمین زده می‌شود این نسل دارای بین 86 تا 132 هسته بزرگ و تا 334 تا 512 هسته کوچک با حافظه رم 12 کاناله و تعداد عظیمی خط ارتباطی PCIe 5 باشد. در تصاویر منتشر شده حروف ES به روشنی به چشم می‌خورد که به نمونه موسوم به Engineering sample یا همان نمونه‌های اولیه پیش از تولید اشاره دارد. سوکت این مادربرد ساخت LOTES است.

ابعاد این سوکت در مقایسه با LGA 4677 (Socket E) بسیار بزرگ‌تر است و با یک سوکت پردازنده عظیم‌الجثه روبرو هستیم که تفاوت اندازه آن به خوبی از روی پردازنده نسل قبلی و پردازنده LGA 1700 قرار گرفته بر روی سوکت LGA 7529 مشخص است.

گفته می‌شود اینتل پردازنده‌های Xeon آتی خود را به دو دسته تقسیم می‌کند که اولی صرفاً دارای هسته‌های بزرگ است و کارایی بالایی دارد اما دسته دوم از هسته‌های کوچک بهره می‌برد و راندمان انرژی بالا را هدف می‌گیرد. این پردازنده‌ها برای سال 2024 میلادی متصور هستند.


شوخی کاربران با سوکت LGA 7529 اینتل

با وجود اینکه یک سوکت پردازنده بزرگ با هزاران پایه ارتباط مستقیمی با قابلیت های غنی پلتفرم و همچنین تعداد هسته های پردازشی پردازنده دارد، اما سوکت LGA 7529 اینتل بر اساس استانداردهای فعلی بیش از حد بزرگ جلوه می کند.

اندازه بزرگ سوکت پردازنده آتی اینتل سوژه طنز برخی کاربران هم قرار گرفته است. یک کاربر با انتشار تصویر فوق، آن را مکانیزم قفل سوکت LGA 7529 اینتل خوانده است. کاربر دیگری هم تصویر زیر را طرح نهایی اینتل برای مکانیزم قفل پردازنده بر روی سوکت LGA 7529 معرفی کرده است.

بد نیست اشاره کنیم اینتل مادربردهایی با دو یا حتی چهار سوکت LGA 7529 برای سرورها عرضه خواهد کرد. مطمئناً میزان مصرف انرژی و گرمای چنین سرورهایی جالب خواهد بود.

در کانال آی‌تی و ™CanaleIT هم کلی عکس و ویدئوی دسته اول و جذاب داریم

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره