logo

تشدید اختلالات روانی نظامیان صهیونیست در جنگ غزه

منبع
تسنيم
بروزرسانی
 تشدید اختلالات روانی نظامیان صهیونیست در جنگ غزه

تسنیم/ منابع صهیونیستی از افزایش آمار نظامیان مبتلا به اختلالات روانی خبر داده و اعلام کردند هزاران نظامی که از غزه برگشته‌اند از اختلال «اضطراب بعد از سانحه» رنج می‌برند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی که از ابتدای جنگ غزه گزارش‌های متعددی درباره اختلالات روانی نظامیان صهیونیست منتشر شده است، روزنامه عبری جروزالم پست به نقل از منابع مربوطه رژیم اشغالگر اعلام کرد: هزاران نظامی ارتش اسرائیل که از غزه برگشته‌اند از اختلال «اضطراب بعد از سانحه» رنج می‌برند.

این رسانه صهیونیستی افزود: بیش از 10 هزار نظامی در نیروی ذخیره ارتش اسرائیل برای دریافت خدمات بهداشت روانی درخواست داده‌اند.

درحالی که با گذشت مدت کوتاهی از جنگ غزه هشدارهای زیادی درباره فروپاشی نظام سلامت روان صهیونیست‌ها مطرح شده بود، ارتش رژیم صهیونیستی اخیرا فاش کرد که 30 هزار نظامی آن درباره اختلالات روانی ناشی از مشارکت در جنگ غزه صحبت می‌کنند.


ارتش رژیم صهیونیستی همچنین از ایجاد یک مرکز تخصصی در زمینه بهداشت روانی برای مقابله با اثرات جنگ غزه بر سلامت روانی نیروهای خود خبر داده و اعلام کرد که انتظار می‌رود درخواست‌های زیادی در این مرکز از جانب نظامیان برای درمان اختلالات روانی همچون «اضطراب بعد از سانحه» یا «شوک جنگ» مطرح گردد.

نتایج تحقیقات و مطالعات مراکز مربوطه رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد که شمار زیادی از صهیونیست‌ها بعد از جنگ غزه دچار اختلال و آسیب‌های شدید روانی شده و اعتیاد آنها به الکل و مواد مخدر افزایش یافته است.

اضطراب بعد از سانحه نوعی اختلال هراس ناشی از تجربه یک آسیب روانیِ شوکه‌کننده است. در این شرایط فرد از علائم جسمی مانند ضعف، حالت تهوع و شب ادراری نیز رنج می‌برد. این نوع اختلال روانی بعد از جنگ جولای 2006 و شکست خفت‌بار صهیونیست‌ها مقابل حزب‌الله، در میان نظامیان صهیونیست شایع شد. مطالعات نشان می‌دهد که اغلب نظامیان ارتش اسرائیل به خاطر خجالت و ترس از آبروریزی برای درمان این اختلال خود اقدام نمی‌کنند.

بعد از جنگ 2000 و 2006 با لبنان درصد مبتلایان به اختلال اضطراب بعد از سانحه در میان نظامیان صهیونیست به 30 درصد رسید و برخی از آنها خودکشی کردند. در جریان جنگ کنونی غزه، این نوع از اضطراب تبدیل به یک اختلال روانی رایج میان نظامیان رژیم اشغالگر شده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره