logo

پسر نتانیاهو ارتش صهیونیستی و شین‌بت را به خیانت متهم کرد

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
 پسر نتانیاهو ارتش صهیونیستی و شین‌بت را به خیانت متهم کرد

باشگاه خبرنگاران/ همزمان با افزایش اعتراضات علیه نخست وزیر صهیونیست‌ها، پسر او ارتش و شین‌بت را به خیانت در ۷ اکتبر متهم کرد.

یائیر، پسر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی ارتش و آژانس امنیت عمومی (شین بت) را در مواجهه با حملات حماس در نزدیکی نوار غزه در روز ۷ اکتبر به خیانت متهم کرد.

براساس گزارش القدس العربی، روز یکشنبه، دادگاه عالی رژیم تصمیم گرفت تحقیقات انجام شده توسط ماتانیاهو آنجلمن، بازرس دولتی را در مورد شکست‌های ۷ اکتبر تا زمانی که دادگاه در جولای آینده تشکیل جلسه دهد، متوقف کند.

یائیر روز دوشنبه با انتقاد از تصمیم دادگاه در پلتفرم ایکس پرسید: آن‌ها چه چیزی را می‌خواهند پنهان کنند؟ اگر خیانت در کار نیست چرا از تحقیق و تفحص مستقل می‌ترسند؟ چرا رهبران ارتش و اطلاعات همچنان مدعی هستند که حماس بازدارنده شده است؟ نیروی هوایی در ۷ اکتبر کجا بود؟

یائیر خود دادگاه را متهم کرد و با اشاره به مخالفان کابینه پدرش گفت: کمیته تحقیقات دولتی، علی‌رغم نام تخیلی‌اش، توسط یک قاضی دادگاه عالی اداره می‌شود و به همین دلیل از آن به عنوان کمیته سرپوش برای چپ استفاده می‌شود.

هیچ اظهارنظر فوری از طرف احزاب مورد انتقاد پسر نتانیاهو در مورد اتهامات وارده وجود نداشت. در ماه‌های اخیر، رهبران ارشد در سرویس‌های امنیتی، اطلاعاتی و ارتش صهیونیستی اعلام کردند که مسئولیت شکست ۷ اکتبر را بر عهده دارند، در حالی که نتانیاهو از پذیرفتن هرگونه مسئولیت حملات حماس خودداری می‌کند.

اپوزیسیون نتانیاهو را متهم می‌کند که از سیاست‌هایی پیروی می‌کند که به نفع منافع خودش به‌ویژه ادامه ریاست‌جمهوری و ناتوانی در دستیابی به اهداف جنگ غزه، به‌ویژه حذف حماس و بازگرداندن اسرا است.

در همین راستا نتانیاهو درخواست مخالفان و اعتراضات مردمی برای برگزاری انتخابات زودهنگام را رد کرد. او ادعا می‌کند که این امر کابینه را فلج و مذاکرات تبادل اسرا را برای مدت حداکثر ۸ ماه متوقف می‌کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره