logo
  1. برگزیده
بین الملل

واکنش حماس به شهادت خواهر اسماعیل هنیه

منبع
ايرنا
بروزرسانی
واکنش حماس به شهادت خواهر اسماعیل هنیه

ایرنا/ جنبش حماس در بیانیه‌ای به شهادت خواهر رئیس دفتر سیاسی این جنبش واکنش نشان داد و از ملت‌های عربی، اسلامی و نیز آزادگان جهان درخواست کرد تا فشار بر رژیم اسرائیل را در سطوح مختلف با هدف توقف تجاوزها افزایش دهند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری سما، جنبش حماس در بیانیه‌ای تاکید کرد: کشتارهایی که دشمن فاشیست علیه مردم ما در غزه مرتکب می‌شود از جمله بمباران منزل خانواده هنیه در اردوگاه الشاطی و شهادت ۱۰ غیرنظامی که در میان آن‌ها خواهر اسماعیل هنیه نیز وجود دارد؛ همچنین بمباران مدرسه عبدالفتاح حمود در منطقه الدرج که منجر به شهادت ۸ نفر از اعضای خانواده الجرو شد؛ بمباران منزل خانواده نصر در اردوگاه المغازی، بمباران مدرسه اسماء وابسته به آژانس آنروا و شهادت ده‌ها نفر از جمله زنان و کودکان، نشان می‌دهد که کابینه فاشیست صهیونیستی تمام قوانین بین‌المللی و ارزش‌های انسانی را نقض می‌کند.

در این بیانیه آمده است: مسئولیت تداوم جنگ نسل‌کشی علیه ملت فلسطین در غزه برعهده دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا است زیرا این دولت به اشغالگران پوشش سیاسی و نظامی و زمان لازم برای نابودی و نسل‌کشی در نوار غزه را می‌دهد.

جنبش حماس افزود: از ملت‌های عربی و اسلامی و آزادگان جهان می‌خواهیم که تحرکات خود در تمامی سطوح در راستای اعمال فشار برای توقف تجاوزها را افزایش دهند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: از جامعه بین‌المللی و سازمان ملل می‌خواهیم که به وظایف خود نسبت به این جنایت‌های هولناک و مداوم عمل و تحرکات فوری برای محافظت از غیرنظامیان بی‌گناه و مجازات رهبران رژیم اشغالگر و تروریست اتخاذ کنند.

رژیم صهیونیستی صبح امروز در چند جنایت وحشیانه ۲ منزل و یک پناهگاه آوارگان در مناطق مختلف غزه را بمباران کرد.

در این حملات بیش از ۳۶ فلسطینی که اکثر آن‌ها زن و کودک هستند، به شهادت رسیدند.

منابع خبری گزارش دادند که در جریان بمباران یک منزل در اردوگاه الشاطی در غرب شهر غزه ۱۵ نفر از خاندان اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از جمله خواهر وی به شهادت رسیدند.

از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه تاکنون ده‌ها نفر از فرزندان، نوه‌ها و اعضا و بستگان اسماعیل هنیه در این حملات شهید شده‌اند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره