logo

بررسی آخرین تحولات غزه در دیدار شاه اردن و رئیس جمهور فرانسه

منبع
ايرنا
بروزرسانی
بررسی آخرین تحولات غزه در دیدار شاه اردن و رئیس جمهور فرانسه
ایرنا/

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا از روزنامه الدستور اردن، عبدالله دوم شاه اردن که به فرانسه سفر کرده در کاخ الیزه با امانوئل مکرون رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت وگو کرده است.

رهبران دو کشور در این دیدار بر افزایش کمک‌های بشردوستانه به غزه و ادامه تلاش‌ها برای ارسال کمک‌ها به این باریکه تاکید کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، شاه اردن و رئیس جمهور فرانسه همچنین در این دیدار بار دیگر بر ضرورت آتش بس فوری در غزه و حفاظت از جان غیرنظامیان تاکید کرده‌اند.

عبدالله دوم در دیدار با مکرون نسبت به خطر گسترش دایره درگیری‌ها در منطقه که تهدیدی برای امنیت بین المللی است، هشدار داده و تاکید کرده که راه حل دو کشوری تنها راه دستیابی به صلح عادلانه و همه جانبه است.

دو طرف در این گفت وگو همچنین بر اهمیت حمایت از تلاش‌ها برای تقویت ثبات لبنان و حفظ امنیت آن تاکید کرده‌اند.

شاه اردن در ادامه با قدردانی از حمایت فرانسه از آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) که نقشی محوری در ارائه خدمات به حدود ۲ میلیون فلسطینی در نوار غزه دارد، نسبت به خطر ادامه هدف قرار دادن تأسیسات امدادی در این باریکه هشدار داده است.

عبدالله دوم همچنین با اشاره به تحولات کرانه باختری، نسبت به اقدامات خصمانه شهرک نشینان افراطی علیه فلسطینی‌ها و اقدامات یکجانبه با هدف قرار دادن وضعیت تاریخی و حقوقی موجود در اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در بیت المقدس هشدار داده است.

شاه اردن و رئیس جمهور فرانسه در این دیدار همچنین ضمن اشاره به روابط دوجانبه، بر تقویت و گسترش همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف تاکید کرده‌اند.

پس از گذشت حدود ۹ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده باخته و حتی پس از حدود ۹ ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه از دست داده است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar