logo

فعالیت اطلاعاتی ارتش آلمان گسترش می‌یابد

منبع
ايسنا
بروزرسانی
فعالیت اطلاعاتی ارتش آلمان گسترش می‌یابد

ایسنا/ روزنامه دی‌ولت نوشت، سرویس ضد اطلاعات ارتش آلمان به زودی اختیارات بیشتری را در حفاظت از خود در برابر نفوذ و رخنه از سوی دشمنان خارجی دریافت می‌کند.

این روزنامه با استناد به پیش نویس لایحه گسترش اختیارات این سرویس نوشت، آژانس مذکور به دنبال استفاده از ظرفیت‌های گسترش یافته اطلاعات خارج از پایگاه‌های نظامی آلمان در جریان ماموریت‌های خارجی است.

روزنامه دی‌ولت نوشت، همچنین سرویس ضد اطلاعات ارتش آلمان می‌خواهد بتواند نه تنها سربازان خود، بلکه اتباع خارجی را با رهگیری ارتباطات آنها و استفاده از جاسوس‌ها تحت نظر داشته باشد.

بنا بر گزارش‌ها، وزارت دفاع آلمان به دنبال اختیارات بیشتر برای تقویت سرویس ضد اطلاعات ارتش برای اقداماتی است که قبلا توسط اولاف شولتس، صدراعظم آلمان و با توجه به وضعیت سیاسی اروپا و تهدیدها از سوی روسیه بیان شده بود.

یکی از سخنگوهای وزارت دفاع آلمان با اشاره به اینکه این قانون جدید قرار است در سال جاری میلادی اجرایی شود، به دی‌ولت گفت: «این اصلاحیه به سرویس ضد جاسوسی ارتش آلمان اختیارات لازم را برای محافظت از ارتش آلمان در برابر جاسوسی و خرابکاری توسط قدرت‌های خارجی و همچنین در برابر تلاش‌های افراط گرایان برای نفوذ از درون صفوف خود، حتی در طول مأموریت‌های خارجی، اعطا می‌کند.»

دلیل فشار وزارت دفاع آلمان برای تصویب هر چه سریعتر این لایحه این است که تا پایان سال ۲۰۲۷، یک «تیپ آماده جنگ» متشکل از نزدیک به ۵۰۰۰ سرباز به طور دائم در جناح شرقی ناتو در لیتوانی، نزدیک به بلاروس و منطقه کالینینگراد روسیه مستقر شده است. در ماه آوریل، آلمان یک تیم نظامی پیشرفته را به لیتوانی فرستاد.

به گفته سخنگوی وزارت دفاع آلمان، چارچوب قانونی فعلی مانع از آن می‌شود که سرویس مذکور بتواند با اقدامات نفوذی روسیه مقابله کند، زیرا سرویس مخفی فقط مجاز است در پادگان‌های آلمان و فقط علیه سربازان خود در طول ماموریت‌های خارجی فعالیت کند.

مسکو طرح‌های آلمان برای استقرار دائمی در لیتوانی را محکوم و اعلام کرده که چنین اقدامی نشان‌دهنده «تداوم تشدید تنش‌ها و ایجاد مخاطره‌ای» برای روسیه در امتداد مرز است که مسکو را مجبور به اتخاذ «اقدامات ویژه برای اطمینان از امنیت خود می‌کند.»

روسیه همچنین بارها تاکید کرده که هیچ تهدیدی برای هیچ یک از کشورهای ناتو ایجاد نمی‌کند و هیچ برنامه یا علاقه‌ای برای حمله به هیچ کشور اروپایی ندارد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه چنین پیشنهاداتی را که توسط مقامات غربی به منظور استثمار شهروندان خود تبلیغ می‌شود، «بیهوده» خوانده بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره
اخبار بیشتر درباره