نماد آخرین خبر

بحرین خواستار آتش‌بس در مرز لبنان و فلسطین اشغالی شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
بحرین خواستار آتش‌بس در مرز لبنان و فلسطین اشغالی شد

ایرنا/ دولت بحرین امروز (شنبه) خواستار برقراری آتش‌بس و پرهیز از تشدید تنش‌های نظامی در مرز لبنان و فلسطین اشغالی شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری بحرین (بنا)، دولت بحرین به عنوان رئیس دوره‌ای اتحادیه عرب امروز اعلام کرد که با نگرانی حوادث و تشدید تنش‌های نظامی در مرز لبنان و فلسطین اشغالی را دنبال می‌کند.

بحرین همچنین اعلام کرد که در راستای هماهنگی با لبنان، بر ضرورت پرهیز از تشدید تنش‌های نظامی و جلوگیری از گسترش دامنه درگیری در منطقه به منظور حفظ امنیت لبنان و تلاش برای تحقق صلح، امنیت و ثبات در منطقه تأکید می‌کند.

این کشور خواستار برقراری آتش‌بس دوجانبه در مرز لبنان و فلسطین اشغالی و تلاش برای اجرای قطعنامه شماره ۱۷۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد و استفاده از راه‌حل‌های مسالمت‌آمیز از طریق مذاکرات دوجانبه به منظور حفظ جان غیرنظامیان، امنیت و ثبات منطقه شد.

منامه همچنین حمایت خود را از تلاش‌های فرستاده‌های آمریکا و فرانسه به لبنان و یاری آن‌ها با هدف کاهش تنش‌ها و برقراری امنیت و ثبات در مرز لبنان و فلسطین اشغالی اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، از ابتدای عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین در نوار غزه علیه نظامیان اشغالگر، مقاومت اسلامی لبنان نیز با هدف درگیر کردن بخشی از توان نظامی اشغالگران عملیات گسترده‌ای را در شمال فلسطین اشغالی آغاز کرد.

رسانه های رژیم صهیونیستی با اذعان به تأثیرات ضربات سخت رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان به شمال فلسطین اشغالی اعلام کرده اند که عملیات حزب الله به جنگ فرسایشی و درهم کوبیدن شهرک‌های صهیونیست نشین در این منطقه تبدیل شده است.

بهره گیری حزب الله لبنان از تسلیحات مدرن، سلاح های ضد زره و دقیق، باعث رعب و وحشت در میان اشغالگران شده و بخش اعظم شهرک های صهیونیست نشین شمال فلسطین اشغالی تخلیه شده‌اند.

به گفته کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی، حزب الله لبنان به تنهایی، نیمی از توان ارتش این رژیم را در جبهه شمال درگیر کرد و مانع از حضور قدرتمندانه ارتش اشغالگر در جبهه جنوب شد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره