نماد آخرین خبر

آزادی مدیر بیمارستان شفاء غزه سران صهیونیست را به جان هم انداخت

منبع
ايرنا
بروزرسانی
آزادی مدیر بیمارستان شفاء غزه سران صهیونیست را به جان هم انداخت

ایرنا/ آزادی مدیر بیمارستان شفاء شهر غزه از اسارت رژیم صهیونیستی باعث شد تا سران، سیاستمداران و مسئولان دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی بار دیگر به جان یکدیگر بیفتند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی، ساعتی پس از آزادی «محمد ابوسلمیه» مدیر بیمارستان شفاء غزه از اسارت رژیم صهیونیستی، «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل با انتقاد از این اقدام سازمان امنیت داخلی این رژیم موسوم به «شاباک»، خواهان استعفای رئیس آن شد.

ارتش رژیم صهیونیستی امروز دوشنبه ابوسلمیه را به همراه ۵۰ اسیر دیگر فلسطینی از زندان های خود آزاد کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی پس از حمله تجاوزگرانه خود به نوار غزه هزاران شهروند فلسطینی از جمله زنان و کودکان خردسال را اسیر و در بازداشتگاه های خود نگهداری می کند. کادر و پرسنل بیمارستانی از جمله پرسنل بیمارستان شفاء از جمله این اسیران هستند. پیش از این منابع خبری فاش کردند که شرایط نگهداری اسیران فلسطینی نظیر بازداشتگاه بدنام گوانتانامو آمریکا است.

«آویگدور لیبرمن» رئیس حزب موسوم به «اسرائیل بیتنو» دومین سیاستمدار رژیم صهیونیستی بود که به آزادی مدیر مجتمع پزشکی شفاء غزه واکنش نشان داد و گفت که تصمیم به آزادی أبو سلمیه، «سهل انگاری اخلاقی و امنیتی» است.

«آمیحای شیکلی» وزیر شهرک نشینان مهاجر هم خواستار توضیحات «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی درباره آزادی مدیر بیمارستان شفاء شد.

«بنی گانتس» عضو مستعفی کابینه جنگ و رئیس حزب «اتحاد» رژیم صهیونیستی نیز به نوبه خود اعلام کرد: کابینه اسرائیل با آزاد کردن مدیر بیمارستان شفاء غزه مرتکب یک اشتباه اخلاقی و عملی شد و هرکسی که این تصمیم را گرفته است عقل ندارد و باید برکنار شود.

گانتس افزود:‌ آزادی کسانی که در هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) از حماس حمایت کردند و (به زعم گانتس) در مخفی کردن [اسیران صهیونیست] نقش داشتند، یک اشتباه عملیاتی و اخلاقی بود.

وی افزود: این کابینه (کابینه بنیامین نتانیاهو) لیاقت مدیریت جنگ را ندارد و باید برکنار شود و هرکسی که تصمیم به آزادی گرفته است نیز باید فورا برکنار شود.

گانتس در ادامه حمله به کابینه کنونی رژیم اسرائیل اضافه کرد: نتانیاهو نمی تواند به این نحو به مدیریت جنگ ادامه دهد و زمان تعیین تاریخ انتخابات زودهنگام کنست (پارلمان فرا رسیده است

در پی این واکنش ها، نتانیاهو از برعهده گرفتن بار مسئولیت آزادی مدیر بیمارستان شفاء غزه شانه خالی کرد و رادیوی ارتش رژیم اسرائیل اعلام کرد نتانیاهو مسئولیت خود در قبال آزادی مدیر بیمارستان شفاء غزه را نمی پذیرد.

دفتر نتانیاهو نیز در بیانیه ای اعلام کرد که گالانت وزیر جنگ اسرائیل از آزادی رئیس بیمارستان شفاء غزه بی اطلاع بوده است.

این بیانیه افزود که تصمیم برای آزادی اسیران فلسطینی پس از بحث و تبادل نظر در دادگاه عالی رژیم اسرائیل درباره پرونده نگهداری آنها در بازداشتگاه «سدیه تیمان» اتخاذ شد.

در این بیانیه همچنین اعلام کرد که هویت اسیران فلسطینی آزاد شده به طور مستقل توسط مقامات امنیتی رژیم اسرائیل براساس (به گفته دفتر نتانیاهو)، ملاحظات حرفه ای آنها مشخص شده است.


درپی انتشار این بیانیه نیز روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارنوت» گزارش داد که نتانیاهو دستور داده تا تحقیقات فوری درباره آزادی تعدادی از اسیران از جمله مدیر بیمارستان غزه انجام شود.

در همین حال، سازمان امنیت داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) در واکنش به اظهارات انتقاد آمیز مقامات این رژیم از این سازمان درخصوص آزادی اسیران فلسطینی در بیانیه ای اعلام کرد: ما از یکسال پیش خواهان آن هستیم که برای ازدحام جمعیت در زندان ها چاره ای اندیشده شود. پس از تصمیم دیوان عالی مبنی بر نگهداری اسیران برای مدت کوتاهی در بازداشتگاه «سدیه تیمان»، ما مجبور شدیم که آن دسته از اسیرانی را که خطر امنیتی کمتری دارند، آزاد کنیم. همچنین مجبور شدیم که روند بازداشت (فلسطینی ها) را متوقف کنیم.

««شلومو کارعی» وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی نیز از جمله دیگر سیاستمدار رژیم صهیونیستی بود که به آزادی مدیر مجتمع پزشکی شفاء غزه واکنش نشان داد و گفت که رژیم اسرائیل به فرماندهی امنیتی جدید نیاز دارد.

او به زعم خود اسیران فلسطینی را «تروریست» خواند و افزود: آزادی آنها به علت نبود جا «استدلالی نفرت انگیز» است.

در مقابل، سازمان زندان های رژیم صهیونیستی با رد بیانیه شاباک اعلام کرد: بر خلاف اخبار جعلی منتشر شده در ساعات گذشته، ارتش و شاباک بودند که تصمیم به آزادی مدیر بیمارستان شفاء غزه گرفتند و نه سازمان زندان ها.

سازمان زندان های رژیم اسرائیل افزود: مدیر بیمارستان شفاء غزه به دلیل ازدحام بیش از حد زندان، آزاد نشد، زیرا وی در اتاق انفرادی در زندان «نفحه» نگهداری می شد.

در واکنش به همه این دعواهای سران سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی، «یائیر لاپید» ‌رئیس جناح اپوزیسیون رژیم صهیونیستی گفت که تبادل اتهامات بین مقامات این رژیم در مورد آزادی رئیس بیمارستان شفاء غزه ادامه وضعیت هرج و مرجی است که کابینه کنونی دچار آن است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره