نماد آخرین خبر

الغزوانی برای دومین بار رئیس جمهور موریتانی شد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
الغزوانی برای دومین بار رئیس جمهور موریتانی شد

ایرنا/ «محمد ولد شیخ الغزوانی» با کسب بیش از ۵۶ درصد آرای انتخابات ریاست جمهوری موریتانی برای دومین بار به عنوان رئیس جمهور این کشور آفریقایی انتخاب شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری خلیج آنلاین، الغزوانی با اختلاف زیاد نسبت به « بیرام الداه عبیدی» نزدیکترین رقیب خود که ۲۲.۱۲ درصد آرا را به دست آورده بود، برای دومین دوره به عنوان رئیس جمهور موریتانی برگزیده شد.

بر اساس نتایج اعلامی، «حمادی ولد سید المختار»‌ با کسب ۱۲.۹۶ درصد در جایگاه سوم و « العید ولد محمد» حقوقدان موریتانیایی با کسب ۳ درصد آرا در جایگاه چهارم قرار گرفتند.

همچنین «آتوما سومری » با ۲.۳۹ درصد در جایگاه پنجم، «ممادو بوکار کان » با ۲.۱۵ درصد در جایگاه ششم و در نهایت «محمد الامین المرتجی الوافی»‌ با ۰.۹۸ درصد در جایگاه هفتم قرار گرفتند.

بر اساس اعلام کمیته رسمی برگزاری انتخابات، میزان مشارکت رای دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری موریتانی حدود ۵۵ درصد بود.

مردم موریتانی صبح شنبه در هشتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری این کشور برای انتخاب رئیس جمهور جدید یا تمدید رئیس جمهوری محمد ولد شیخ الغزوانی به پای صندوق های رای رفتند.

بر اساس قانون انتخابات موریتانی یکی از هفت نامزد ریاست جمهوری این کشور باید اکثریت مطلق (بیش از ۵۰ درصد آرا) را برای تصاحب پست ریاست جمهوری کسب می کرد تا انتخابات به دور دوم کشیده نشود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره