نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

کشف ۱۳۹ جنازه در یک گور دسته‌جمعی در عراق

منبع
العالم
بروزرسانی
کشف ۱۳۹ جنازه در یک گور دسته‌جمعی در عراق

العالم/ در گودالی به عمق ۴۲ متر در نزدیکی موصل در عراق ۱۳۹ جنازه کشف شد. این جنازه‌ها احتمالا متعلق به قربانیان گروه تروریستی داعش هستند. گلوی برخی از آنها بریده شده است.

مقامات عراقی در "تل‌عفار" واقع در ۷۰ کیلومتری غرب شهر موصل در گودالی به عمق ۴۲ متر بقایای جنازه‌ ۱۳۹ نفر را کشف کردند. این افراد احتمالا توسط گروه تروریستی داعش کشته شده‌اند.

سرپرست نهاد عراقی مسئول گورهای دسته‌جمعی گفته قربانیان زنان و مردانی هستند که در دوران زمامداری داعش یا القاعده در این منطقه کشته شده‌اند. از روی لباس‌های آنها حدس زده می‌شود که این افراد متعلق به گروه‌های اتنیکی ایزدی‌ها و ترکمن‌ها و برخی نیز از نیروهای امنیتی موصل بوده‌اند. موصل واقع در شمال عراق پایتخت حکومت خودخوانده داعش بود.

داعش در دوران اوج قدرتش بخش‌هایی از عراق و سوریه را به اشغال خود درآورده بود. اعضای این گروه تروریستی با اعمال شکنجه و سر بریدن، ترس و وحشت را در منطقه پراکنده بودند.

یکی از اعضای "انجمن شهدا" که مسئول کشف گورهای دسته‌جمعی در عراق است، گفته که این قربانیان دفن نشده بودند بلکه در گودالی به عمق ۴۲ متر انداخته شده بودند. به گفته "احمد الاسدی" برخی از کشته‌شدگان با شلیک گلوله به قتل رسیده‌اند و برخی گلویشان بریده شده است. تعداد زیادی نیز در ساک‌های مخصوص جنازه پیدا شدند.

این مقام مسئول گفته برخی از کشته‌شدگان لباس نارنجی مخصوص زندانیان داعش را بر تن دارند. جنازه‌ها برای تحقیقات به پزشکی قانونی منتقل شده‌اند.

این گور دسته‌جمعی در سال ۲۰۱۷ و پس از آنکه نیروهای عراقی این منطقه را از داعش پس گرفتند، کشف شده بود اما عملیات خاک‌برداری آن در ماه مه امسال آغاز شد.

بر اساس تخمین سازمان ملل، تروریست‌های داعشی بیش از ۲۰۰ گور دسته‌جمعی در مناطق تحت کنترلشان به جای گذاشته‌اند که در آنها تا ۱۲ هزار جنازه وجود دارد.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره