نماد آخرین خبر
  1. برگزیده
بین الملل

شهدای جنگ غزه به ۳۸ هزار و ۷۱۳ نفر رسید

منبع
ايرنا
بروزرسانی
شهدای جنگ غزه به ۳۸ هزار و ۷۱۳ نفر رسید

ایرنا/ وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه امروز (سه شنبه) اعلام کرد که از ابتدای تجاوز رژیم صهیونیستی به این باریکه تاکنون، ۳۸ هزار و ۷۱۳ فلسطینی شهید و ۸۹ هزار و ۱۶۶ تن دیگر زخمی شده اند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سما نیوز، وزارت بهداشت فلسطین همچنین تأکید کرد رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۲ مورد کشتار دسته جمعی علیه مردم نوار غزه شده است که در نتیجه آن ۴۹ نفر شهید و ۶۹ نفر دیگر زخمی شده اند.

ساعاتی پیش «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» (توئیتر سابق) با اشاره به حملات جنایتکارانه مکرر ارتش رژیم صهیونیستی به اردوگاه‌های آوارگان فلسطینی، هر نقطه از نوار غزه را یک قتلگاه احتمالی دانست.

گوترش در ادامه نوشت: حجم ویرانی ها در غزه، غیر قابل درک و غیر قابل قبول است و هیچ مکان امنی در نوار غزه وجود ندارد.

دبیرکل سازمان ملل از همه طرف ها خواست با «نشان دادن شجاعت، تمایلشان را به دستیابی به توافق» اعلام کنند.

در همین راستا برنامه محیط زیست سازمان ملل در این باره تأکید کرد که جمع آوری حدود ۴۰ میلیون تن آوار ناشی از حملات ارتش رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه با یک ناوگان متشکل از بیش از صد کامیون، ۱۵ سال طول می کشد و ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار هزینه خواهد داشت.

روزنامه گاردین روز گذشته به نقل از این نهاد زیرمجموعه سازمان ملل نوشت: ۱۳۷ هزار و ۲۹۷ باب ساختمان در نوار غزه آسیب دیده است که بیش از نیمی از کل ساختمان های این منطقه را شامل می شود. از میان این ساختمان ها، اندکی بیش از یک چهارم ویران، حدود یک دهم به شدت و یک سوم تا حدی آسیب دیده اند.

به گزارش ایرنا، با گذشت حدود ۱۰ ماه از عملیات طوفان الاقصی و اسارت شماری از صهیونیست ها به دست مقاومت فلسطین در نوار غزه، این رژیم با وجود تجاوز گسترده به این منطقه نه تنها نتوانسته اسرای مذکور را آزاد کند، بلکه شمار زیادی از آنها در حملات هوایی و توپخانه ای این رژیم به مناطق مختلف نوار غزه، کشته شده اند.

این رژیم برای تلافی حملات «طوفان الاقصی»، جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است. این جنایات موجب شد تا مقامات تل آویو به اتهام «نسل‌کشی» به دیوان بین‌المللی دادگستری معرفی شوند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

اخبار بیشتر درباره

اخبار بیشتر درباره