نماد آخرین خبر

مجارستان: هدف ما برقراری فوری آتش‌بس در اوکراین است

منبع
ايرنا
بروزرسانی
مجارستان: هدف ما برقراری فوری آتش‌بس در اوکراین است
ایرنا/

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از اوکراین اینفو، وزارت خارجه مجارستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: سیجارتو و لاوروف در جریان این دیدار درباره اجرای توافق‌های به دست آمده توسط ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و ویکتور اوربان در جریان سفر نخست‌وزیر مجارستان به مسکو در ۵ جولای (۱۵ تیر) با یکدیگر گفت وگو کردند.

سیجارتو در این دیدار با اشاره به اینکه مجارستان قصد دارد از فرصت ریاست دوره‌ای خود بر شورای اتحادیه اروپا برای پایان جنگ میان مسکو و کی‌یف استفاده کند، گفت: هدف ما برقراری آتش‌بس فوری در اوکراین است.

وزارت خارجه روسیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزرای خارجه روسیه و مجارستان در این دیدار در مورد مسائل بین‌المللی جاری از جمله وضعیت پیرامون اوکراین با یکدیگر تبادل نظر کردند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: لاوروف در این دیدار بر غیرقابل قبول بودن نقض فاحش حقوق اقلیت‌های ملی ساکن در اوکراین از سوی کی‌یف تاکید کرده است.

این بیانیه می‌افزاید: وزیر خارجه روسیه در این دیدار به طرف مجارستانی اطمینان خاطر داد که با وجود شرایط بین‌المللی بسیار دشوار، همکاری میان مسکو و بوداپست به تدریج توسعه خواهد یافت.

به نوشته اوکراین اینفو، سیجارتو و لاوروف در این دیدار همچنین بر اهمیت اجرای پروژه‌های بزرگ اقتصادی مشترک تاکید کردند.

به گزارش ایرنا ، یکی از مقام‌های دولت مجارستان پیش تر در مصاحبه با روزنامه هوادار دولت «ماگیار نمزت»(Magyar Nemzet)، گفت: ویکتور اوربان نخست وزیر، پیشنهاد بوداپست در مورد چگونگی دستیابی به صلح بین روسیه و اوکراین را در نامه‌ای به رهبران اروپایی ارائه کرده است.

بلاژ اوربان مدیر سیاسی نخست وزیر مجارستان در همین ارتباط، افزود: طرح مجارستان بر اساس ارزیابی واقع‌بینانه اوضاع، اهداف و جدول زمانی تهیه شده است.

بلاژ اوربان در ادامه ضمن تاکید بر آنکه ۶ ماه ریاست دوره‌ای مجارستان باید صرف «زمینه‌سازی برای صلح» شود، بدون نام بردن از کشور خاصی، گفت: می‌ارزد تا برای دستیابی به صلح با برخی دیگر از نقش‌آفرینان عرصه بین‌المللی تعامل کرد.

وی بدون افشای جزئیات پیشنهاد صلح کشورش، افزود: طرح (ویکتور) اوربان اکنون روی میز تمامی نخست وزیران کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar

دانلود اپلیکیشن آخرین خبر