نماد آخرین خبر

فون در لاین: خونریزی در غزه باید اکنون متوقف شود

منبع
باشگاه خبرنگاران
بروزرسانی
فون در لاین: خونریزی در غزه باید اکنون متوقف شود

باشگاه خبرنگاران/ رئیس کمیسیون اروپا خواستار توقف خونریزی و آتش‌بس بین اسرائیل و حماس در غزه شد.

اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا می‌گوید که "خونریزی در غزه باید اکنون متوقف شود" و افزود که بسیاری از غیرنظامیان در خاک فلسطین در نتیجه حملات اسرائیل جان خود را از دست داده اند.

فون در لاین ضمن اظهار نظر در مورد بحران در خاورمیانه گفت که اتحادیه اروپا در حال کار بر روی حمایت بیشتر از یک اقتدار باثبات فلسطینی است و خواستار آتش‌بس جدیدی بین اسرائیل و حماس در غزه شد.

او در پارلمان اروپا در استراسبورگ فرانسه گفت: مردم غزه دیگر نمی‌توانند تحمل کنند و بشریت بیش از این تحمل ندارد. ما به یک آتش بس فوری و پایدار نیاز داریم. ما به آزادی اسرای اسرائیلی نیاز داریم و باید برای روز بعد آماده شویم.

اتحادیه اروپا به حمایت از اوکراین ادامه خواهد داد
رئیس کمیسیون اروپا امروز پنجشنبه تاکید کرد که اتحادیه اروپا «تا زمانی که طول بکشد» در کنار درگیری‌های اوکراین خواهد ایستاد.

فون در لاین در سخنرانی خود در پارلمان اروپا (EP) قبل از رای گیری در مورد انتخاب مجدد خود، "برخی در اروپا" را متهم کرد که "همراه با روسیه بازی می‌کنند" و در نتیجه از سیاست‌های اتحادیه برای حمایت از اوکراین عقب نشینی می‌کنند. 

وی در ادامه از ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان به دلیل سفر اخیرش به مسکو انتقاد کرد و گفت: «ماموریت به اصطلاح صلح او چیزی جز یک مأموریت مماشات نبود.» 

علاوه بر این، فون در لاین اعلام کرد که بودجه بعدی بلوک شامل یک صندوق رقابتی جدید برای توسعه فناوری‌های استراتژیک از جمله هوش مصنوعی (AI) خواهد بود.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar