نماد آخرین خبر

واشنگتن پست: اوباما درباره ادامه نامزدی بایدن هشدار داد

منبع
ايرنا
بروزرسانی
واشنگتن پست: اوباما درباره ادامه نامزدی بایدن هشدار داد
ایرنا/

به گزارش بامداد جمعه ایرنا ، در گزارش واشنگتن پست آمده است: رئیس جمهور اسبق آمریکا در روزهای اخیر به متحدان نزدیک خود در حزب دموکرات گفته است که شانس بایدن برای پیروزی در انتخابات آتی ریاست جمهوری ایالات متحده به شدت کاهش یافته است و او باید به طور جدی درباره ماندنش در کارزار انتخاباتی تصمیم بگیرد.

این گزارش می‌افزاید: به این ترتیب تاکنون اوباما مهمترین عضو حزب دموکرات است که به گروه رو به رشد دموکرات‌هایی می‌پیوندد که به دنبال عملکرد فاجعه‌بار رئیس جمهور آمریکا در مناظره با دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا، خواستار کناره‌گیری بایدن از ادامه کارزار انتخاباتی هستند.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، فشارها بر رئیس جمهور آمریکا در حال افزایش است و چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات در مجلس سنا و حکیم جفریس رهبر اقلیت دموکرات در کنگره آمریکا نیز در روزهای اخیر با بایدن ملاقات کردند تا هشدار دهند که نامزدی او در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، شانس پیروزی حزب دموکرات در این انتخابات را تهدید می‌کند.

به گزارش ایرنا ، آمریکایی‌ها روز سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ماه ۱۴۰۳) برای انتخاب رئیس جمهور بعدی آمریکا به پای صندوق‌های رای می‌روند. برنده این انتخابات، دوره چهار ساله ریاست جمهوری را از ژانویه ۲۰۲۵ آغاز خواهد کرد.

دو نامزد اصلی انتخابات این دوره ریاست جمهوری آمریکا با مشکلات مختلفی مواجه هستند؛ بایدن به دلیل کهولت سن و ناتوانی آشکار جسمی و از سوی دیگر پرونده اتهامی علیه هانتر بایدن پسرش در میان رای دهندگان در حال از دست دادن محبوبیت خود است و دونالد ترامپ نیز هنوز با محکومیت‌های دوران قبلی ریاست جمهوری‌ خود دست‌ و پنجه نرم می‌کند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar