نماد آخرین خبر

کاخ سفید: واشنگتن کانال‌های ارتباطی با تهران را حفظ می‌کند

منبع
ايرنا
بروزرسانی
کاخ سفید: واشنگتن کانال‌های ارتباطی با تهران را حفظ می‌کند
ایرنا/

به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از پایگاه خبری وزارت خارجه آمریکا، کربی در گفت وگو با خبرنگاران به درگیری‌های اخیر میان نیروهای حزب الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر دولت آمریکا معتقد نیست نشانه‌هایی از وقوع جنگ همه جانبه احتمالی میان حزب‌الله و (رژیم) اسرائیل وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه ما در حال حاضر نمی‌خواهیم جبهه دوم جنگ باز شود، گفت: به همین دلیل است که ما به شدت روی دیپلماسی کار کرده‌ و تلاش می‌کنیم راهی را به صورت دیپلماتیک برای جلوگیری از این اتفاق پیدا کنیم.

کربی در ادامه بر تداوم حمایت‌های آمریکا از جنایت صهیونیست‌ها در غزه تاکید کرد و افزود: ما همچنان در کنار (رژیم) اسرائیل هستیم و به این کار خود ادامه خواهیم داد تا مطمئن شویم آنها هر آنچه را که برای دفاع از خود نیاز دارند، در اختیارشان است.

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید همچنین به تصویب پیش‌نویس قانونی توسط کنست که تشکیل کشور فلسطین را رد می‌کند اشاره کرد و گفت: در حال حاضر من فکر می‌کنم بهترین راهی که می‌توانم به این موضوع واکنش نشان دهم این است که اعتقاد راسخمان به قدرت راه‌ حل دو کشوری را تکرار کنم.

کربی افزود: باید تاکید کنم که ما به انجام هر کاری برای دستیابی به راه حل دو کشوری، ادامه خواهیم داد.

هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در ادامه به تحولات اخیر در روابط میان سوریه و ترکیه اشاره کرد وگفت: واشنگتن از نزدیک بر عادی‌ سازی احتمالی روابط میان سوریه و ترکیه نظارت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا ، پارلمان رژیم صهیونیستی روز پنجشنبه این طرح ضد فلسطینی را با رای موافق ۶۸ نفر از اعضای پارلمان از جمله «بنی گانتس» رهبر حزب اتحاد در مقابل ۹ رای مخالف تصویب کرد.

پیش از این نیز کنست در ماه فوریه (بهمن ۱۴۰۲)، قطعنامه‌ای را تصویب کرده بود که تاسیس کشوری فلسطینی به طور یکجانبه را رد می کرد. با این‌ همه پارلمان اسلوونی ۱۵ خرداد با اکثریت آرا، کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت و به کشورهای اسپانیا، نروژ و ایرلند پیوست که پیشتر ایده تشکیل کشور فلسطین را به رسمیت شناخته بودند.

به پیج اینستاگرامی «آخرین خبر» بپیوندید
instagram.com/akharinkhabar